رییس مرکز مطالعاتی فتوح اندیشه با اشاره به این که یاد و خاطره شهدا صرفاً نباید محدود به مجالس غیر علمی شود، بر برگزاری یادواره های شهدا با رویکرد علمی در حوزه‌ و دانشگاه‌ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام احمد رهدار، در همایش "حبیب دل‌ها"، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، با تاکید بر این که یاد و خاطره شهدای والامقام صرفاً نباید محدود به مجالس غیر علمی شود، گفت: مقام شهدا، حکمت یعنی بالاترین درجه علم است، لذا مناسب است که یادواره های شهدا با رویکرد علمی و در حوزه‌ و دانشگاه‌ برگزار شود.

وی افزود: چیزی که در جلسات بزرگداشت شهدا کمتر مشاهده می‌شود این است که از مجموعه خاطرات شهدا، نظریه مقاومت و هویت کمتر بیرون می آید.

رییس مرکز مطالعاتی فتوح اندیشه خاطرنشان کرد: برخی کشورهای دنیا در مسیر هویت بخشی به جوانان خود، به دنبال کسانی هستند که ارزش الگو شدن را داشته باشند، اما کمتر کسی را پیدا می‌کنند، حال آن که ما در ایران اسلامی از این الگوها بسیار داریم.

وی در ادامه با تاکید بر این که همه شهدا حبیب و محبوب دل‌ها بوده و هستند، گفت: ملت ایران اسلامی هزاران شهید به تاریخ بشریت تقدیم کرده است و در جهان ، ملتی محبوب به شمار می رود.

حجت الاسلام رهدار با ذکر خاطره ای ادامه داد: در سفری به یکی از کشورهای خارجی، با فردی یهودی همسفر بودم که مخالف ایران بود، اما ملت ایران را به خاطر مقاومت و غلبه بر فشارهای خارجی قابل احترام می‌دانست.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به ویژگی های خاص شهدای ایران اسلامی، گفت: واقعیت آن است که شهدای ما نخست جنگیدند و در حاشیه آن زندگی کردند، و جز جنگ کار دیگری نداشتند، اما کسانی نیز هستند که در کنار زندگی به جنگ هم می‌پردازند.

وی در خاتمه خواستار راه اندازی راهیان نور در منطقه سیستان و بلوچستان شد و گفت: همه استان‌ها شهید داده اند و قابل احترام هستند، اما سیستان و بلوچستان وضعیت متفائتی دارد و اگر روزی راهیان نور شهدای سیستان و بلوچستان راه اندازی شود، این کار به سان تیری است که به قلب دشمنان اسلام ناب می خورد./س

برچسب ها: قم ، یادواره ، شهدا ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.