رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان کشور در خصوص برنامه های فدراسیون برای روز جهانی نابینایان گفت: برنامه خاصی برای این روز نداشتيم، فقط مسابقات قهرمانی جودو و شنا را با 2 هدف برگزار کردیم.

محمدرضا مظلومی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه ویژه ای در روز جهانی نابینایان نداریم و فقط مسابقات قهرمانی جودو و شنا را هم به منظور انجام مسابقات قهرمانی کشور و هم به منظور روز جهانی نابینایان برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان وکم بینایان در مورد اهمیت دادن مسئولان به ورزشکاران نابینا و کم‌بینا اظهار داشت: مسئولان باید نگاه خاص و ویژه‌ای به ورزشکاران نابینا و کم بینای کشور داشته باشند تا آنها با مشکلات خود کنار بیایندو عملکرد بهتری در ورزش داشته باشند.

مظلومی درباره راهکارهای مناسب جهت جذب نابینایان به ورزش بیان کرد: حدود 3 درصد از افراد جامعه نابینا و کم بینا هستند و فدراسیون باید شرایط، امکانات وساختار مناسبی برای این افراد فراهم کند.

همچنین با احداث مکان‌های ورزشی نابینایان وکم بینایان می‌توانند با حضور در این محیط‌ها شرایط مطلوبی به دست بیاورند و به اجتماع برگردند.

وی در خصوص تعداد رشته‌ها و ورزشکاران عازم به مسابقات پارا‌آسیایی مالزی اظهار داشت: در رشته‌های گلبال دختران و پسران و رشته دو میدانی 4 ورزشکار در رشته جودو 1 ورزشکار و در رشته شنا 3 ورشکار عازم مسابقات پاراآسیایی مالزی می شوند.

مظلومی در پایان در مورد اردوی تیم ملی گلبال بزرگسال آقایان و بانوان خاطرنشان کرد: تیم ملی گلبال بزرگسال آقایان و بانوان 11 تا 18 آبان اردو برگزار می کنند و 18 آبان هم عازم مسابقات قهرمانی آسیا می شوند.

پايان متن/مح
برچسب ها: مسابقات ، جودو ، نابینایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار