با استفاده از دانش، نوآوری و مهندسی ایرانی شبکه جدید اتوماسیون واحد ریخته‌گری، فولاد سازی و نورد پیوسته (فولاد سبا) فولادمبارکه اصفهان بدون لحظه ای توقف و حادثه جایگزین شبکه قدیمی گردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سرپرست طرحهاي بهينه سازي امور مهندسي ناحيه فولاد سبا فولاد مبارکه اصفهان ضمن اعلام اين خبر گفت: با وجود مشکلاتی چون پهنای باند کم با حداکثر 10 مگا بایت بر ثانیه، میزان نویزپذیری بالا، نبود تجهیزات و قطعات یدکی در بازارهای داخلی و خارجی و بروز مشکلات ناشناخته و غیر قابل پیش بینی در شبکه قدیمی، ما را بر آن داشت تا با تکیه بر دانش فنی متخصصین شرکتهای دانش بنیان و آخرین فناوری صنعت IT در بخش شبکه های صنعتی در داخل کشور، اقدام به حذف شبکه قدیمی نمائیم.

سعيد توکلي با اشاره به کارکرد شبکه قبلی با توپولوژی باس بر روی کابل کواکسیال افزود: از آنجایی که کابل کواکسیال از نوع کابلهای الکتریکال محسوب می گردد طبعاً از میزان نویز پذیری بالایی برخورداراست که همین موضوع گاهی باعث قطع ارتباط در شبکه اتوماسیون می شد بطوريکه طبق آمارهای موجود، شبکه مستهلک شده قبلی باعث توقفات واحد ریخته‌گری و فولادسازی مي‌شد ضمن اينكه پهنای باند در شبکه قدیمی نیز در شرایط ایده آل 10 مگا بایت بر ثانیه بود.

سرپرست طرحهاي بهينه سازي امور مهندسي ناحيه فولاد سبا فولادمبارکه اصفهان درخصوص مزيتهاي شبکه جديد گفت: با توجه به اينکه بستر Backbone شبکه جدید با استفاده از کابل فیبر نوری طراحی و پیاده‌سازی شده است و از آن جائيکه میدان های مغناطیسی موجود تاثیری بر روی سیگنال نوری نمی‌توانند داشته باشند، میزان نویز پذیری آن در حد صفر می باشد ضمن اينکه در شبکه جدید استفاده از توپولوژی حلقه پشتيبان Redundancy Ringدر بستر شبکه است که در حال حاضر جایگاهی ویژه در حوزه صنعت به خود اختصاص داده است.

سعيد توکلي تصريح نمود: از جمله امکانات توپولوژی رینگ می توان به بازیابی شبکه در کمتر از 10 میلی ثانیه اشاره کرد که باعث کاهش توقفات احتمالی در خط تولید خواهد شد، همچنين پهنای باند نیز در اين شبکه 1024 مگا بایت بر ثانیه می باشد و با استفاده از نرم افزار مانیتورینگ این امکان را برای کارشناسان شبکه ایجاد می‌نماید که در هر نقطه از شبکه و با سطوح دسترسی مختلف قابلیت فرابینی کل شبکه را به صورت گرافیکی داشته باشند. این امکان باعث می گردد اشکالات احتمالی شبکه در کمترین زمان ممکن شناسایی و رفع ایراد گردند و اين در حالي است که اين نرم افزار قابلیت ثبت کلیه رخدادها و خطاهای موجود در شبکه را دارد که بر اساس زمان ثبت آنها، قابلیت بازیابی دارند.

وي افزود: در شبکه جدید کلیه حساسیت‌های یک محیط صنعتی مد نظر قرارداده شده است. بطور مثال کلیه کابلهای شبکه توسط لوله های گالوانیزه هدایت گردیده و علاوه بر پشتيبان (Redundancy )کابل فیبر نوری، کابل رزرو نیز برای آن پيش بيني شده است است. همچنين برای کلیه سوئیچهای شبکه جدید ماژول بازیابی اطلاعات در نظر گرفته شده است و منابع تغذیه و کلیه تجهیزات Active موجود در شبکه جدید نیز به صورت پشتيبان اضافي (Redundant) پیاده سازی شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، مجتمع ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.