سرمربي تيم بسكتبال ذوب آهن اصفهان با تاكيد بر بازگرداندن تدريجي ذوب آهن به دوران گذشته، از هواداران خواست كه در اين مدت صبور باشند.

فرزاد كوهيان بعد از جلسه با مديرعامل باشگاه ذوب آهن در مورد شروع رسمي كار با اين تيم به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: آذري مديرعامل باشگاه در اين جلسه اهداف اصلي براي فصل جديد را مشخص كرد. در اين فصل قرار نيست تيمي در حد پتروشيمي، ماهان يا مهرام از نظر هزينه داشته باشيم اما تيم خوبي را با حمايت باشگاه روانه ليگ مي‌كنيم. در طول اين هفته هم برخي بازيكنان موردنظر را جذب مي‌كنيم.

وي ادامه داد: با اعلايی سرپرست تیمهای پايه ذوب آهن كه بازيكنان خوبي را از باشگاه به بسكتبال تحويل داده است، صحبت كرديم تا با همفكري وي، برخي بازيكنان با استعداد و جوان را كه مي‌توان به آينده آنها اميدوار بود، به تمرينات تيم دعوت كنيم و از بين آنها نفراتي را برگزينيم.

* كارهاي سال 87 را تكرار مي‌كنيم

سرمربي ذوب آهن اشاره كرد: قرار است كاري مشابه با سال 87 با مديرعاملي سعيد آذري انجام دهيم در آن سال تعدادی بازيكن جوان را به تيم وارد كرديم كه در حال حاضر در بسكتبال مطرح هستند.

كوهيان ادامه داد: سياست‌گذاري فعلي اين است كه ذوب آهن را با استراتژي آذري مديرعامل باشگاه به سرعت به دوران اوج بازگردانيم و اين نويد خوبي براي بسكتبال و شهر اصفهان است.

بعد از بازگشت ذوب آهن همه در انتظار بازگرداندن بازيكنان سابق تيم هستند. وي در مورد اين بازيكنان و احتمال بازگشت آنها به ذوب آهن توضيح داد: يك يا 2 بازيكن از جمع آن نفرات، خواهان زياد دارند و هر چند علاقه‌مند به حضور آنها هستيم اما شاید شرایط مالی اجازه جذب آنها را ندهد. تلاش مي‌كنيم از ليست سهميه‌هاي ملي 2 بازيكن را به خدمت بگيريم. همين 2 بازیکن سهميه هم براي تيم ما كافي است.


* بازيكن سازي را در باشگاه از سر مي‌گيريم

ذوب آهن در سال‌هاي قبل يكي از پايگاه‌هاي بازيكن‌ساز بسكتبال محسوب مي‌شد. سرمربي تيم در مورد بازگرداندن شرايط بازيكن سازي گذشته تاكيد مي‌كند: اولين موضوع مدنظر آذري اين بود كه چرا نبايد مانند سال‌هاي گذشته در تيم‌هاي نونهالان و نوجوانان بازيكن مطرح داشته باشيم؟ به همين دليل هم جزو اولويت‌هاي اول باشگاه است كه پايگاه‌هاي رده‌هاي پايين را فعال كرده و به بازيكن‌سازي بپردازيم.

* با يك روز و يك ماه نمي‌توان توقع زيادي داشت

وي در مورد شرايط فصل قبل با تيم زنجان كه هدف ابتدايي قرار گرفتن در جمع پنج تيم اول بود اما در طول فصل همه چيز تغيير كرده و انتظارات بالا رفت، اشاره كرد: تفاوت بزرگ امسال با فصل قبل در اين است كه مديرعامل ذوب آهن فردي كاملا حرفه‌اي و منطقي است كه قبلا هم با يكديگر كار كرده بوديم. وی حوصله زيادي در مورد تيم‌ها داشته و با توجه به اينكه پيش از اين در ورزش قهرماني كار كرده، شناخت خوبي از ورزش دارد و مي‌داند كه با يك روز و يك ماه نمي‌توان توقعات زيادي داشت البته قبول دارم كه در مجموع توقعاتي از ذوب آهن وجود دارد و تلاش مجموعه در اين است كه تيم به بهترين شكل ممكن در ليگ شركت كند.

کوهیان ادامه داد: تمام هواداران ذوب آهن هم بايد بدانند كه کمی زمان می برد تا مشکلات و مسائل دو سال قبل حل شوند. با اين وجود باز هم براي داشتن يك تيم خوب تلاش مي‌كنيم و اين نويد را به هواداران مي‌دهيم كه ذوب آهن گام به گام به دوران قبل نزديك شود. البته هواداران تيم در همين اندازه كه تيم وارد ليگ شده هم بي‌اندازه خوشحالند و با توجه به علاقه زياد، صبور خواهند بود. مطمئنا با شروع مسابقات، هواداران با قلبشان به سالن مي‌آيند. يكي از ابزارهاي برد ذوب آهن هم هميشه تشويق هواداران بوده است.

* به خاطر موافقت با ورود ذوب آهن ممنونينم

سرمربي ذوب آهن كه در 2 جلسه ابتدايي ليگ حضور نداشت از تغييرات سازمان ليگ گفت: اين كه سازمان ليگ بسكتبال تشكيل شده براي ليگ بسيار مفيد است. از فدراسيون و اين سازمان به خاطر موافقت با ورود ذوب آهن به ليگ هم ممنونيم.

وي در پاسخ به مخالفت برخي با ورود ذوب آهن تاكيد كرد: به نظرم ورود ذوب آهن با توجه به پيشينه و قدمتي كه تيم داشته، به نفع ليگ، بسكتبال و استان اصفهان است ما هم از اينكه با اين تفكر، حضور دوباره ذوب مورد موافقت قرار گرفته، سپاسگزاريم. قطعا با تشكيل سازمان ليگ، تصميمات مربوط به ليگ براساس منافع بسكتبال گرفته مي‌شود و ورود ذوب آهن هم اتفاق خوبي است كه به نفع جامعه بسكتبال خواهد بود.

كوهيان اشاره كرد: خوشحالم كه هواداران ذوب آهن بار ديگر فرصت آمدن به سالن را پيدا مي‌كنند. به هواداران قول مي‌دهيم تيمي خوب را وارد ليگ كنيم و نكته مهم در اين ميان كمك هواداران با حمايت از تيم در بازي‌ها است.

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار