دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان اردبیل، گفت: ازدواج منطبق با آموزه‌های دینی پایدارترین ازدواج‌ها و اساس جامعه موفق و پویا است.

سارا حقی ، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ازدواج آسان و پایدار اساس جامعه موفق و پویا است و توجه به این امر موجب کاهش نابسامانی‌ها و ناهنجاری اخلاقی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه، التزام به آموزه‌های اعتقادی و عبادی نقش مهمی در تقویت بنیان‌های خانواده به‌ویژه در تربیت اخلاقی و معنوی آنها دارند که این امر با ازدواج منطبق با آموزه‌های دینی میسر است‌، ادامه داد: ازدواج منطبق با آموزه‌های دینی اساس جامعه موفق و پویا است و برخورداری همسران از باورهای دینی و اعتقادی در تحکیم خانواده تأثیر اساسی دارد.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، خاطر‌نشان کرد: فردی که خدا را ناظر اعمال خود می‌داند، تلاش می‌کند در برخورد با اعضای خانواده و انجام وظایف خانوادگی رضایت الهی را جلب کند در این میان روی‌گردانی از باورهای دینی و اعتقادی، آرامش و لذت را از زندگی می‌ستاند و موجب حیرت و سرگردانی و احساس پوچی می‌شود، ممکن است باوجود امکانات مادی و رفاهی خوبی که دارد اما زندگی آرام و مطمئنی نداشته باشد.

وی گفت: همسران از طریق الگو و اسوه بودن برای فرزندان، نقش مؤثری در گرایش فرزندان به عبادت و معنویت دارند و در خانواده‌ای که التزام عملی به اعتقادات و عبادات وجود دارد، آرامش روانی، نورانیت درونی و مسائل اخلاقی موج می‌زند همچنین پیشرفت مادی و معنوی و حس وظیفه‌شناسی نسبت به دیگران در این خانواده‌ها بسیار بالا است.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی، دینی استان در ادامه افزود: ایمان به خدا و راز و نیاز با او به انسان امید و توان می‌دهد و انسان احساس می‌کند به پناهگاه مطمئن و با قدرتی متکی است از این رو احساس نشاط و توانمندی می‌کند و این نشاط در زندگی خانوادگی تأثیرگذار بوده و در راستای آن جامعه نیز از پویایی و طراوت بالایی برخوردار است/س.

برچسب ها: اردبیل ، ازدواج ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.