ارتش آمريکا در حال ترغيب صنايع فناوريهاي جديد، دانشگاهها و لابراتورهاي دولتي اين کشور براي ساخت يک لباس تاکتيکي پيشرفته براي نظاميان اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتدپرس، به گفته ارتش آمريکا در اين لباس جديد که محققان دانشگاه صنعتي ماساچوست ام آي تي در حال کار بر روي آن هستند احتمالا از يک مايع زرهي ضد گلوله استفاده خواهد شد. 
اين مايع مي تواند در صورتي که در معرض يک ميدان مغناطيسي يا جريان الکتريکي قرار گيرد ظرف چند هزارم ثانيه از مايع به جامد تبديل شود و مي تواند کل بدن افرادي که از آن استفاده مي کنند در برابر هر نوع گلوله محافظت کند. 
اين زرهپوش علاوه بر خاصيت ضد گلوله، داراي پوششي از هيدروليک است که مي تواند قدرتي فرا انساني به فردي که آن را مي پوشد بدهد. خبرگزاري يونايتدپرس اين لباس جديد را با لباس شخصيت داستاني "مرد آهنين" مقايسه کرده است. 
اين زرهپوش هوشمند از مواد فوق پيشرفته ساخته خواهد شد و به چندين حسگر که ضربان قلب، تعريق ، دماي بدن و نيز بسياري از ديگر شرايط جسماني فرد را زير نظر مي گيرند، مجهز خواهد بود. اين زرهپوش همچنين چند نياز اوليه حياتي از جمله گرما، هوا و اکسيژن فرد را تامين خواهد کرد. 
اين لباس همچنين با هدف تقويت هوشياري محيطي فرد مجهز به يک رايانه است که صفحه نمايشي مشابه عينگ گوگل گلاس دارد. 
اين زرهپوش همچنين مجهز به سلاح خواهد بود. کارل بورخس مشاور علمي سازمان تحقيقات و مهندسي ارتش آمريکا مي گويد اين لباس نظامي در واقع مجموعه اي شامل زرهپوش، سامانه هاي کنترل سلامت و اطلاعات و نيز سلاحهايي مورد نياز افراد است. 
 وي گفت اين يک زرهپوش بسيار پيشرفته است و علاوه بر اينکه به سامانه هاي مخابراتي و کنترل رفتار ارادي مجهز است مجموعه از سنسورهاي مختلف مورد نياز يک نظامي در شرايط مختلف را در خود جاي خواهد داد. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۵:۲۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۲
ما که تشنه شهادت هستیم شهادت برای ما از عسل شیرین تر است این چیز هارا نمی خواهیم
آخرین اخبار