طرح جامع مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی و محیط زیست فارس برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ فرماندار شهرستان شیراز از تدوین و اجرایی شدن طرح جامع مقابله با آتش سوزی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه های مختلف تدوین و در ستاد مدیریت بحران شهرستان به تصویب رسید و برای اجرا به دستگاه های زیربط ابلاغ شد.

جواد زرین کلاه افزود:عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست سالهاست در فصول مختلف و به ویژه تابستان دچار آتش و آسیب های جدی می شوند و تقسیم وظایف بین دستگاهها تدوین شده است از این رو در صحنه عمل هماهنگی های کامل وجود نداشت و برخی دستگاهها نیز از وظایف خود در این زمینه آگاهی ندارند.

وی بیان کرد: بر اساس تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع در مواقع آتش سوزی در جنگلها ماموران دولتی اعم از کشوری و لشکری و شهرداری ها که در نزدیکی محل آتش سوزی باشند در مقابل تقاضای ماموران جنگل بانی، نیروی انتظامی و بخشداری ها موظف هستند با وسایلی که در اختیار دارند به اطفا حریق بپردازند.

رییس ستاد بحران شهرستان شیراز ادامه داد: بر اساس این قانون در طرح جامع مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان شیراز وظایف هر یک از دستگاه ها در هنگام حادثه مشخص شده است.

زرین کلاه پارکهای ملی، پناهگاه های حیات وحش ، مناظر طبیعی و ... را ثروت های ملی پر اهمیتی ارزیابی کرد و گفت: خشکسالیهای اخیر اثرات بسیار زیادی را بر روی این ثروتهای خدادادی گذاشته و برای حفاظت از این گونه مناطق و منابع طبیعی برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد.

وی افزود: به دلیل اهمیت این گونه مناطق طرح جامعه مقابله با آتش سوزی در منابع طبعی و محیط زیست تدوین شد و با اجرای آن به دنبال کاهش هزینه های مادی و معنوی ناشی لاز آتش سوزی در اینگونه مناطق هستیم.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: محوریت این طرح حفاظت و حراست از منابع طبیعی ، ثروت های ملی و محیط زیست است که باید برای حفط آنها با برنامه ریزی در مسیر مقابله با آتش سوزی این مناطق حرکت کنیم.

زرین کلاه بیان کرد:در این طرح با توجه به دغدغه های موجود در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست تلاش می شود تا کمبودهای موجود، شرح وظایف و عملکرد دستگاه ها در مواقع بحران معرفی شود و موضوعاتی همچون آموزش، مانورهای اطفای حریق اقدامات و برنامه ریزیها مورد توجه قرار گیرد.

وی آموزش نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان های مردم نهاد، شوراهای اسلامی روستاها،معرفی روشهای اطفای حریق و آموزش شهروندی در این رابطه و فرهنگ سازی در مقابله با آتش سوزی ها را مورد تاکید قرار داد.

رییس ستاد بحران شهرستان شیرار ادامه داد: زیر ساختهای این طرح جامع است و نقش و وظایف هر یک از دستگاه ها را قبل از وقوع حوادث هنگام حادثه و پس از مقابله با حادثه به خوبی مشخص کرده و در آن تمام نیازهای قابل پیش بینی مورد توجه قرار گرفته است. ش ک

برچسب ها: ابلاغ ، مقابله ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.