رئیس بهزیستی بابل از راه‌اندازی بنیاد ژنتیک در بابل خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت معلولیت و ازدواج‌های فامیلی اساسنامه تاسیس بنیاد ژنتیک به زودی بعد از موافقت هیت مدیره و مساعدت مسئولان تصویب و این بنیاد راه‎‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد عموزاده امروز در حاشیه بازدید از بازارچه خیریه بابل اظهارداشت: بازارچه خیریه با هدف کمک به فرزندان بی‌سرپرست و بد سرپرست با محوریت اداره  بهزیستی شهرستان بابل و همکاری موسسه خیریه مهرآرا شمال برگزار شد.

وی افزود: برای برگزاری این بازارچه زحمات زیادی ازسوی مسئولان  و دست‌اندرکاران برپایی بازارچه کشیده شد، استقبال چشمگیری هم صورت گرفت اما می‌طلبد تعامل و همکاری با سازمان بهزیستی بیش از این باشد تا بتوانیم بهتر از گذشته در این راستا قدم برداریم.

این مسئول اذعان داشت: بازارچه‌های خیریه فرصتی مناسب برای ارائه خدمات از سوی مراکز خیریه  و سرپرست خانوار بوده تا توانمندی خود را عرضه کنند.

رئیس بهزیستی بابل خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان بهزیستی نیز به عنوان حامی در کنار آنها قرار داشته تا گام موثری در توانمندسازی جامع هدف بهزیستی که همان بهتر زیستن است برداشته شود.

وی گفت:  میانگین تعداد مراکز خیریه دراین شهرستان بیش از 10 مرکز بوده که در چند سال اخیر متقاضیان آن رو به افزایش است.

عموزاده به ابعاد مختلف مراکز خیریه اشاره و تصریح کرد: مراکز خیریه در ابعاد معلولان مراکز خیریه نگهداری شبانه‌روزی و مراکز خیریه عام‌المنفعه فعالیت دارند.

وی مراکز خیریه را بازوان و همیاران بهزیستی دانست و عنوان کرد: سازمان بهزیستی با تمام مراکز خیریه که فعالیت دارند همکاری داشته و پروانه اجتماعی توان‌بخشی را با داشتن شرایط مناسب واگذار می‌کند که میانگین زمانی برای طی سیکل اداری هر جواز فعالیت بین 1.5 تا سه ماه بوده اما این آمادگی را داریم که با هر خیری که در این راستا قدم بردارد همکاری کنیم.

رئیس بهزیستی بابل با تاکید براینکه  نیازمند حضور خیران در این عرصه هستیم خاطرنشان کرد: هر چه خیر بیشتر باشد افراد زیرپوشش کمتر و مشکلات جامعه نیز کاهش می‌یابد تقاضای ما از خیران این است که سازمان بهزیستی را یاری کنند.

این مسئول اظهار داشت: امسال شاهد صعود آمار مشارکت مردمی بودیم که خیران بهتر و بیشتر از گذشته به کمک بهزیستی آمدند، موسسات خیریه بازوان توانمند سازمان بهزیستی هستند که در رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر هستند.

عموزاده از راه‌اندازی بنیاد ژنتیک در بابل  خبر داد و افزود: به دلیل اهمیت معلولیت و ازدواج‌های فامیلی اساسنامه تاسیس بنیاد ژنتیک در هئیت مدیره مرکز خیریه نگهداری معلولان زنده  یاد نوشیروانی بابل مطرح در دست بررسی بوده که بزودی بعد از موافقت هیت مدیره و مساعدت مسئولان تاسیس می‌شود که یکی از بنیادهای مهم ژنتیک استان محسوب می‌شود.
برچسب ها: بهزیستی ، ژنتیک ، بابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.