سرپرست تیم ملی نوجوانان گفت: شک نکنید صغر سنی نبوده، تست گرفته ایم ولی برای اینکه در جام جهانی به مشکل بر نخوریم، اين اقدان را انجام داديم.

داوود پرهیزگار سرپرست تیم ملی نوجوانان جمهوری اسلامی ایران در خصوص صغر سنی بازیکنان تیمش به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: شک نکنید صغر سنی نبوده، تست گرفته ایم ولی برای اینکه در جام جهانی به مشکل بر نخوریم و بازیکنان ما نیز نزدیک به سن نوجوانان بودند شک کردیم احتمال دارد در جام جهانی به مشکل برخورد کنیم، این شد که خودمان در خصوص صغر سنی دست به اقدام شدیم.

وی افزود: براساس رعایت قوانین بازی جوانمردانه اقدام کردیم، بازیکناني که به مرز صغر سنی رسيده بودند را خط زدیم در حالیکه مدارکشان درست بود آنها حق شرکت در مسابقات را داشتند بنابراین 6 نفر را خط زدیم، نفرات خوبي را جایگزین آنها قرار دادیم.

پرهیزگار ادامه داد و گفت: این بازیکنان می توانستند در مسابقات شرکت کنند و کسی نیز متوجه نمی شد شناسنامه و مدارکشان به صورت قانونی موجود بود ولی  ما زیر نظر داشتیم که به مشکل بر نخوریم و در حالیکه از سن 13 سالگی آنها را زیر نظر داشتیم و همه شناسنامه و مدارکشان قانونی بود و حق شرکت در مسابقات را داشتند.

سرپرست تیم ملی نوجوانان کشور دلیل عمده خط زدن 11 نفر از اعضای تیم ملی را رشد بي سابقه در طول 6 ماه اخیر دانست و گفت: این بازیکنان بدلیل تراکم استخوانی و رشد قابل ملاحظه در طول 6 ماه اخیر و شک کردن ما در اینکه در جام جهانی به مشکل بر می خوریم، ما را بر اين داشت که خودمان اقدام به حذف این نفرات و جایگزین کردن نفرات دیگر کنيم.

 وی در پایان تصریح کرد:  تیم ایران تیمی جوانمردانه است که هر جا برود به صورت کاملا جدی تابع قوانین است و به تیم ایده آل از لحاظ پذیرش قانون جوانمردانه در جهان شهره است و این سختگیری در جهت آرامش تیم در جام جهانی و موفقیت در این تورنمنت است.

مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون نیز با رشد استخوانی به عنوان عاملي در جهت صغر سن اشاره کرد و افزود: 6 ماه قبل تست گرفته بودیم اما در این شش ماه رشد استخوانی قابل ملاحظه ای صورت گرفته است و باید اقدام توسط ما صورت می گرفت که این اقدام را صورت داده ایم.

 نبی گفت: تمامی تعهیدات ویژه صورت گرفته است تا هیچ مشکلی بوجود نیاید.

وی در پایان گفت: اجرا قانون وظیفه است وباید به درستی اجرا شود تا آرامش کافی در جهت موفقيت حاصل شود./آق

برچسب ها: نیست ، خودمان ، سخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.