رئيس کميته حمل و نقل مجلس با بيان اينکه ما تجربه آزاد سازي قيمت سوخت هواپيما در يکي دو سال گذشته را داريم و اين مسئله برابر با زمين گير شدن ايرلاين هاست، گفت: قيمت بليت هواپيما بايد متناسب با کيفيت پرواز و نوع هواپيما آزاد شود.

احمد جباري عضو کميسيون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ با تأکيد بر اينکه بايد يک تعريف خاصي از آزادسازي قيمت ها براساس قانون برنامه پنجم، داشته باشيم، افزود: سال گذشته حدود 70 درصد افزايش قيمت بليت هواپيما را داشتيم که اين موضوع بدليل عدم سنخيت قيمت بليت با کيفيت پروازها، موجب اعتراض عموم مردم شد.

وي با بيان اينکه افزايش قيمت بليت ها بايد متناسب با خدمات، کيفيت و نوع هواپيما صورت گيرد، اظهار داشت: اين مسئله که ما هم اکنون درگير تحريم ها در اين حوزه هستيم و نياز به ساماندهي حمل و نقل هوايي داريم درست است. اما قطعا مي توان اين موضوع را به اشکال مختلفي مديريت کرد.

جباري افزود: هم اکنون در برخي از مناطق، حمل و نقل ريلي آن چنان توسعه نيافته و يا حتي امکان استفاده از حمل و نقل ريلي وجود ندارد، هم چون جزاير از اين رو لازم است.

در اين خصوص، مناطقي مستثنا شوند، تا بار ديگر توپ اشتباهات مادر زمين مردم نيفتد.

رئيس کميته حمل و نقل مجلس با اشاره به اينکه بعنوان مثال هم اکانون بليت بندرعباس-تهران نزديک به 200 هزار تومان است، تصريح کرد: اگر بدون مديريت و منطق در خصوص نحوه آزادسازي قيمت ها، تصميم گيري شود، قطعا با مشکل رو به رو خواهيم شد، زيرا تصور عموم مردم بر اين است که افزايش بليت هواپيما يک موي دارد بيشتر از آن حد منطقي خود، غيرقابل قبول و نامتناسب با وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم است.

***زمين گير شدن هواپيماها با آزادسازي قيمت سوخت

عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به اينکه، يکي دو سال پيش در پي افزايش قيمت سوخت هواپيما، ايرلاين ها با مشکلات زيادي مواجه شدند، گفت: زماني که قيمت سوخت هواپيماها افزايش يافت، چند هواپيما به دليل بروز اختلاف بين مجموعه وزارت نفت و ايرلاين ها، در فرودگاه مهرآباد زمين گير شدند و در اين ميان تنها قربانيان اين موضوع مردم بودند.

جباري تصريح کرد: ما اين قضايا را در گذشته تجربه کرده ايم، از اين رو بايد سعي کنيم خيلي به اين سمت و سو نرويم، تا نه مردم و نه صاحبان ايرلاين ها با مشکل مواجه نشوند.

رئيس کميته حمل و نقل مجلس با اشاره به قول دولت مبني بر اينکه تا پايان سال جاري، هيچ گونه افزايشي در قيمت سوخت نخواهيم داشت. اميدواريم دولت تدبيري در اين خصوص بيانديشد، زيرا آزادسازي قيمت سوخت هواپيما برابر با زمين گيرشدن ايرلاين هاي کشور است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آزاد سازی ، قیمت ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار