مدیر کل حفاظت محیط زیست با اعلام نتایج آنالیز نمونه برداری ها مجتمع پتروشیمی بندر امام(ره) را مقصر اصلی مرگ و میر ماهیان و آبزیان اعلام کرد.

لاهیجان زاده درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند پرونده آلودگی شیمیایی خورموسی گفت: پرونده کماکان در جریان است و دادگاه درخواست نتایج آنالیز خروجی پساب پتروشیمی را داشته است و ما در حال آزمایش نمونه ها هستیم و طی چند روز آینده نتایج را خدمت دادگاه خواهیم کرد.

وی با اشاره به حکم دادگاه اظهار داشت: رای دادگاه بر 2 بخش خواهد بود و در صورت محکومیت، پتروشیمی بندر امام (ره) باید جریمه مرگ و میر آبزیان را ناشی از استایرن نبوده اظهار داشت: زمانی که ماسر صحنه حاضر شدیم مشاهده کردیم که ماده استایرن در حال تخلیه است، اما آنالیز نمونه ها از وجود یکی و دو ترکیب سمی و خطرناک دیگر خبر می دهد.

وی ادامه داد: در روز حادثه تخلیه ماده شیمیایی دیگری هم صورت گرفته که ترکیب بدست آمده نشان می دهد که ماده سمی و خطرناک موجب مرگ و میر ماهیان و آبزیان شده است.

لاهیجان زاده مقصر اصلی مرگ و میر 20 هزار قطعه ماهی را پتروشیمی بندر امام (ره) اعلام کرد و اذعان داشت: طبق نمونه برداری از ما بقی خروجی ها و همچنین تصفیه خانه فجر نتایج گواه این است که آلودگی مربوط به تخلیه مواد سمی و خطرناکی است که توسط پتروشیمی طی چند نوبت در روز حادثه صورت گرفته است.

وی با تشکر ویژه از باشگاه خبرنگاران برای انعکاس و پیگیری خبر گفت: از رسانه ها و به خصوص باشگاه خبرنگاران برای انعکاس کامل این موضوع سپاسگذاریم چرا که این اطلاع رسانی علاوه بر تسریع در روند پرونده سبب افزایش آگاهی شهروندان شده و از آن روز به بعد تا کنون چندین مورد آلودگی هم از سوی مردم و هم از سوی پتروشیمی به ما اعلام شده که در حال پیگیری آن هستیم./ل
برچسب ها: شیمیایی ، ماهیان ، ابزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.