در شهریور ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 7/5 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با کاهش 4/35 درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و 1 درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، در بخش سواری شاهد افزایش 1/11 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که تولید مجدد خودروی نیومزدا3 و همچنین افزایش تولید خودروی پژو 405 خراسان از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به قطع تولید خودروهای تندر90 ایران خودرو و لیفان(1800)620 اشاره نمود.
 
بدلیل افزایش تولید خودروهای سواری در شهریور ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل نیز 1/13 درصد افزایش یافت و از مجموع 15 مدل خودروی مورد بازرسی، 10 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 5 مدل در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

جدول رده‌بندی کیفی- گروه سبک- سواری


عیوب فنی و عملکردی شامل کدهای 1 (فنربندی، تعلیق و فرمان)، 2 (موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهیزات الکتریکی) می‌باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای 5 (تزئینات) و 8 (صداهای غیرعادی) می‌باشد. عیوب بدنه شامل کدهای 6 (بدنه) و 9 (نفوذ آب) و عیوب رنگ هم کد 7 می باشد.

همانطور که در جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری مشاهده می‌شود، محصولات شرکت پارس خودرو یعنی نیسان تیانا و سایپا X131 به ترتیب در صدر و انتهای جدول رده بندی کیفی قرار گرفته اند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، سایپا X131 و MVM530 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، از طرفی شاهد تنزل 6/4 درصدی میانگین نمره منفیاین عیوب نسبت به ماه قبل هستیم که خودروهای پژو پارس خراسان و سمند بیشترین تاثیر را در این روند داشته‌اند.

در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای پژو 405 خراسان و پژو 405 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، در ضمن شاهد بهبود 6/1 درصدی میانگین نمره منفی اینگونه عیوب نسبت به ماه قبل هستیم که در این زمینه خودروهای نیسان تیانا و رنو مگان بیشترین تغییر را داشته‌اند.

در بخش بدنه نیز خودروهای سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، در این بخش نسبت به ماه قبل جهش 9/7 درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای پژو پارس خراسان و MVMX33 می باشد. در بخش رنگ، خودروهای MVM530 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. همچنین شاهد کاهش 2/9 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل بودیم که خودروهای پژو 405 خراسان و سایپا X131 نقش بسزایی در این روند رو به بهبود دارند.

میزان ایرادات مهم و اساسی نیز روند رو به رشد 7/16 درصدی داشته که عمدتاً مربوط به کاهش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا X131 می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 1/3 درصد بهبود یافت که از جمله دلایل آن می‌توان به تولید مجدد خودروی نیو مزدا3 اشاره نمود.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در این ماه، می‌توان به ارتقای سطح کیفی محصولات گروه ایران خودرو ( سمند، پژو 405، پژو 405 خراسان و پژو پارس خراسان) از سطح خوب به سطح خیلی خوب اشاره داشت.

در بخش وانت شاهد کاهش 3/18 درصدی تیراژ تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی می توان به قطع تولید وانت‌های کاپرا و نیسان Z24iو کاهش قابل توجه تولید وانت دیزل زامیاد اشاره نمود.

با توجه به کاهش تولید خودروهای گروه وانت در شهریور ماه، ارزشیابی این خودروها نیز به میزان 5/15 درصد افت نمود، بطوریکه از 5 مدل خودروی ارزشیابی شده یک مدل در سطح کیفی خوب و 4 مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، خودرو ، مزدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
چه باحال ماشین ایرانی بیشتر 50 نمره منفی دارن کیفیت خیلی خوب زدن.
آخرین اخبار