مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: فقط 4 واحد تولیدی و صنعتی در استان به صورت لحظه ای پایش می شود .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس وفادار افزود: این در حالی است که 20 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان بندرخمیر ، گاز سرخون ، پالایشگاه و نیروگاه بندرعباس 4 واحد صنعتی هستند که به سیستم لحظه ای پایش آلودگی هوا مجهزند .
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 20 درصد از صنایع پایش لحظه ای آلودگی هوا شوند که اکنون 10 درصد از صنایع به این سیستم مجهز شده اند .
وفادار افزود : بر اساس این قانون صنایع به صورت خود اظهاری باید به صورت لحظه ای وضعیت آلاینده های خود را به سازمان محیط زیست ارسال کنند .
وی تصریح کرد: برخی دیگر از صنایع هم در حال نصب این سیستم هستند که برخی تا پایان امسال و برخی دیگر سال آینده بهره برداری می شوند .
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان از شناسایی کانونهای بحرانی زیست محیطی استان خبر داد و افزود : تالابها و مناطق حساس ساحلی با دوربین کنترل می شود .
وفادار با اشاره به کاهش ذخایر میگو در صیدگاههای استان گفت : صید بی رویه خارج از فصل ، آلودگی های نفتی و کشند قرمز مهمترین عوامل تاثیر گذار بر ذخائر میگوی خلیج فارس است .
وی افزود : روند فعلی تکثیر میگو در استان جبران کننده نیست و باید از تمام ظرفیتها بهره گیری کرد ./س

برچسب ها: پایش ، تولیدی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.