عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه قانون، را ملزم به استفاده از 50 درصد از نيروهاي بومي در مناطق نفت خيز کشور کرده است، گفت: شنيده شده شمال کشور اقدام به خريداري 11 هزار بشکه نفت از کشورهاي اروپايي کرده که اين موضوعات ما را ترغيب به تحقيق و تفحص از وزارت نفت کرده است.

سيدمهدي موسوي نژاد نماينده مردم بوشهر و دشتستان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار داشت: با توجه به اينکه حوزه نفت هم اکنون درگير فشار تحريم هاست، بايد راهکارهايي جهت فروش نفت براي نفت خود کشور پيدا کنيم.

وي افزود: اما شنيده شده که روزانه 11 هزار بشکه نفت از شرکت هاي اروپايي توسط شمال ايران، خريداري مي شده و از اين طرف ما ملزم بوديم که اين 11 هزار بشکه را به نحوي به فروش برسانيم.

موسوي نژاد با اشاره به اينکه کشور ما نفت خيز است، تصريح کرد: هم اکنون که ما براي فروش و صادرات نفت خود با مشکل مواجه هستيم، اين اقدام يک کار غيرمنطقي و بي دليل است چرا که اگر قرار باشد ما نفت خود را بفروشيم ديگر دليلي ندارد که فروشنده نفت کشورهاي اروپايي باشيم.

عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: از اين رو، ما احتمالاتي هم چون رايزني، تباني و تأمين منافع شخصي از منابع بيت المال را در اين بحث، پررنگ مي بينيم.

موسوي نژاد با اشاره به اينکه بحث وضعيت امنيتي و اشتغال مناطق نفت خيز از ديگر دلايل اين تحقيق و تفحص است، افزود: قانوني که در اين راستا وجود دارد، به استفاده از 50 درصد نيروهاي بومي در اين مناطق تأکيد کرده است تا از اين طريق، نيروهاي کارآمد و مديريتي در مناطق بومي انتخاب شوند.

وي تصريح کرد: اما آنچه که هم اکنون در حال وقوع است، استفاده از نيروها و کادر مديريتي غيربومي در مناطق نفت خيز کشور است به ندرت از نيروهاي بومي استفاده مي شود.

موسوي نژاد افزود: اين دو بحث، عمده مشکل ما در اين حوزه محسوب مي شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نیرو ، غیربومی ، مناطق ، نفت خیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار