هم‌زمان با آغاز فصل سرما و استفاده مردم از بخاری‌های گازسوز، احتمال مسمومیت شهروندان با منوکسید کربن افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «حبیب حسین‌قلی‌زاده»، مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با هوشیاری اهالی خانه و اطلاع به‌موقع اورژانس 115 شهرستان تبریز، 8 شهروند تبریزی از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی گفت: در پی تماس با اپراتور 115 استان و گزارش دو مورد گاز گرفتگی در شهرک سهند و شهرک باغمیشه، تکنسین‌های اور‍ژانس به محل اعزام و دو نفر از شهروندان در شهرک سهند و 6 شهروند تبریزی ساکن در شهرک باغمیشه را به مرکز درمانی منتقل کردند.

به گفته‌ی حسین‌قلی‌زاده، بنابر تشخیص تکنسین‌های اعزامی فوریت‌های پزشکی به محل حادثه، گازهای حاصل از شعله‌های بخاری گازسوز، نداشتن فضای مناسب برای تبادل هوا و کمبود اکسیژن و عامل مسمومیت این 6 تن اعلام شده است.

وی با بیان این‌که مسمومیت با گاز منواکسید کربن علایمی شبیه به سرماخوردگی دارد و فرد را دچار آب‌ریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می‌کند، خاطر نشان کرد: مردم باید دقت کنند که اگر در یک زمان چند نفر در داخل یک محیط بسته دچار علائم بالا شوند به احتمال زیاد در خطر گاز منواکسید کربن هستند.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در خصوص هشدارهای لازم در برخورد با مسمومیت‌های ناشی از منوکسیدکربن گفت: کسی که با گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده باشد باید سریعاً او را از محیط آلوده به این گاز، خارج کرده و در تماس با هوای آزاد گذاشت.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.