دیار هگمتانه این بارصدای طبل گردشگری خود را از جشنواره بین‌المللی تئاترکودک و نوجوان به گوش جهانیان خواهد رساند.


 
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری همدان گفت: جشنواره‌ زمستانی، تابستانی و حتی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای معرفی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است.
علیرضا ایزدی افزود: برگزاری این گونه جشنواره‌‌هادرهمدان می‌تواند بهانه مناسبی برای معرفی همدان به عنوان قطب گردشگری ایران زمین باشد.
وی با تأکید بر سطح بین‌المللی این جشنواره اظهارداشت: با توجه به سطح بین‌المللی جشنواره تئاترکودک و نوجوان، گردشگری نیزازاین مزیت بهره‌مند شده و مهمانان داخلی و خارجی می‌توانند درمدت حضور خود در همدان، از اماکن دیدنی بازدید کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: همدان نیازمند برخورداری از چنین فضاهایی برای معرفی همدان در سطوح ملی و بین‌المللی است که برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز در همین راستاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در همین راستا با بیان اینکه همدان همواره مهد فرهنگ و تمدن ایران‌زمین بوده است، افزود: دیار هگمتانه با برگزاری جشنواره‌های مختلف به ویژه در بخش فرهنگی زمینه رشد و توسعه بخش‌های مختلفی چون گردشگری را نیز به دنبال دارد که امیدواریم محقق شود.
خسرو بیات افزود: با ورود 400 مهمان داخلی و خارجی در ایام برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، ضمن اجرای نمایش و حضور در برنامه‌های نمایش، بازدید از نقاط دیدنی همدان نیز پیش‌بینی شده که این امر معرفی همدان را به دنبال دارد.
وی از به‌کارگیری ظرفیت همدان در جشنواره بیستم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جشنواره با بهره‌گیری از همه امکانات و توانمندی‌های استان می‌توان چهره فرهنگی و متمدن همدان را به همگان شناساند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین با ایجاد شور و نشاط در بین کودکان این سرزمین یادآور فرهنگی غنی از این دیار کهن است.
معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز همدان را زادگاه تئاتر کودک و نوجوان دانست و گفت: این جشنواره امسال جشن بیست سالگی خود را در همدان برگزار می‌کند و می‌تواند معرفی چهره فرهنگی همدان را به دنبال داشته باشد.
هادی فیض‌منش افزود: گروه‌های نمایشی با حضوردراین شهراجرای نمایش را خواهند داشت و برنامه‌های شاد و متنوعی را در حاشیه آن برای مهمانان حاضردرهمدان و شهروندان همدانی اجرا خواهند کرد.
وی با بیان اینکه قطعاً برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رشد و بالندگی یک شهر اثرگذار خواهد بود، گفت: گردشگری بخش جدانشدنی هر برنامه در یک شهر است که سطح بین‌المللی بر غنای آن می‌افزاید./س
برچسب ها: گردشگری ، جشنواره ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.