عضو هيات مديره انجمن علمي داروسازان با اشاره به اينكه برند داروي بيماران خاص بايد طبق آنچه در نسخه تجويز شده بيمار داده شود، گفت: حتي اگر چند مشابه داخلي و خارجي براي اين نوع داروها وجود داشته باشد، داروخانه اجازه تعويض برند را ندارد.

دكتر سيد جمال سعيد واقفي با بيان مطلب فوق به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: هنگامي كه پزشك براي بيماران خاص دارويي را تجويز مي‌كند چنانچه نوع بند مشخص شده در "نسخه بيمار" در داروخانه موجود باشد پزشك داروساز موظف به ارائه همان برند دارو به بيمار است و در صورت موجود نبودن بايد بيمار را به داروخانه ديگر ارجاع دهد.

وي با اشاره به اينكه "داروساز" بدون مشاوره با پزشك معالج حق تعويض برند مصرفي داروي بيماران خاص را ندارد اذعان داشت: در مواردي كه بيمار خواهان داروي مورد نياز خود بوده و برند تجويز شده هم موجود نيست، داروساز بايد با پزشك معالج تماس گرفته و پس از مشاوره و كسب اجازه برند ديگري را به بيمار بدهد.

وي تصريح كرد: داروساز و پزشك معالج بايد با همكاري و تعامل در جهت بهبود روند درمان بيماري بكوشند و در مواردي كه ضرورت دارد با برقراري تماس و كسب اجازه از يكديگر نسبت به تعويض داروي مصرفي بيمار اقدام كنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار