شماري از مردم در غزه با برگزاري تظاهرات خواستار حق خود براي برگزاري نماز عيد قربان در بيت المقدس شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ شماري از مردم در غزه با حمل پلاکاردهايي خواستار احقاق حقشان براي برگزاري نماز عيد قربان در بيت المقدس شدند. اين تظاهرات در چارچوب جنبشي است که از سه ماه پيش شروع شد. هدف از اين جنبش آگاه کردن فلسطينيان و جامعه بين المللي درباره حقوق نقض شده مردم غزه است. 

رائد موسي رهبر اين جنبش گفت ما نه فقط مي خواهيم اسرائيل حق ما را براي برگزاري نماز جماعت در بيت المقدس به رسميت بشناسد  بلکه از وزارت امور مدني مي خواهيم با اسرائيليها صحبت کند و آنها را تحت فشار قرار دهد تا آنها ما را از حق نماز در بيت المقدس محروم نکنند. اعضاي اين جنبش هر ماه با تجمع در برابر گذرگاه اريتز که در کنترل اسرائيل است، خواستار حقشان براي خواندن نماز جماعت در بيت المقدس هستند.

يکي از تظاهرکنندگان ما اينجا جمع شده ايم تا ناراحتي خود را از اينکه اسرائيل به فلسطينيان نوار غزه براي رفتن به بيت المقدس اجازه نمي دهد، اعلام کنيم. بيت المقدس براي همه است. ما از محمود عباس مي خواهيم با وزارت امور مدني همکاري کند و زمينه سفر فلسطينيان غزه را به مسجدالاقصي براي برگزاري نماز جماعت فراهم کند. 

يک نفر ديگر گفت اين حق من است در مسجدالاقصي نماز بخوانم. ما از جامعه بين المللي و سازمانهاي حقوق بشري مي خواهيم به مردم غزه حق آزادي مذهبي و عمل به امور مذهبي را بدهند. من به عنوان يک فلسطيني و مسلمان دوست دارم عيد قربان در بيت المقدس باشم. اين حق اوليه من است. 

يک تظاهرکننده ديگر گفت ما حقمان را براي نماز در مسجد الاقصي مي خواهيم. ما نمي خواهيم روزي برسد که همانند سال هزار و نهصد و شصت و هشت شاهد سوزانده شدن مسجد الاقصي باشيم و نتوانيم در آنجا نماز بخوانيم. 

گلدن مئير وزير خارجه اسرائيل گفت :عربها در خوابي عميق هستند و هرگز تغيير نخواهند کرد. ما از ملتهاي عرب مي خواهيم پيش از آنکه دير شود از خواب غفلت بيدار شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار