پروفسور توماس اوگر اسلام شناس و ايران شناس آلماني گفت: نظام نيرومند غرب،در كنار بداهه و خلاقيت شرقي،به ويژه ايران است كه معنا پيدا مي كند و ايرانيان خدمات شاياني به فرهنگ ، هنر و علم در جهان كرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، پروفسور اوگر اسلام شناس و ايران شناس آلماني كه براي ديداري از غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملي در نمايشگاه كتاب فرانكفورت به اين محل آمده بود، با دكتر اسحق صلاحي به گفتگو پرداخت.

اوگر كه به فارسي روان سخن مي گفت، روابط ايران و آلمان را در طول دهه هاي اخير و علي رغم تمامي فراز و فرودهاي تاريخي، مهم و رو به گسترش دانست. وی در بين سخنان خود، از علاقه اش به نظام فكري ايرانيان و خلاقيت آنان در خلق آثار علمي و فرهنگي اشاره كرد و گفت: آنچه در بين ايرانيان به وفور ياد مي شود و از ذوق و بداهه ي زيباي ايراني نشات مي گيرد، در هيچ يك از كشورهاي غربي يافت نمي شود. 

این اسلام شناس و ایران شناس آلمانی که مدت اقامت چند ساله ي خود را در ايران، در زمره ي بهترين سال هاي زندگي خود مي داند، افزود: در غرب به ندرت چنين تجربه اي به دست مي آيد. وي هم چنين از دعوت رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي را براي ارائه كنفراسي در باره ايران وهنر اسلامي در كتابخانه ملي استقبال كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار