استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان دروازه ورود به آبهای آزاد است و هندوستان می‌تواند از این طریق به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی ورود کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،حاتم ناروئی در دیدار با سفیر هند در ایران اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت حساس خود در منطقه و همجواری با دو کشور پاکستان و افغانستان همواره از مراکز مهم تجاری، فرهنگی و علمی کشور محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که استان سیستان و بلوچستان این قابلیت را دارد که با کشور هند تعامل علمی و پژوهشی داشته باشد افزود: اشتراک همکاری ها با کشور هند می تواند موجب استفاده بهتر از همه امکانات دو طرف شود.

نارویی احداث خط راه آهن چابهار، زاهدان، میلک را مهم ارزیابی کرد و در ادامه گفت: احداث این خط ریلی می تواند مسیر زمینی بندر چابهار به آسیای میانه را فراهم سازد.

دی پی سریواستاوا سفیر هند در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به سیستان و بلوچستان، گفت: دولت هند علاقمند است روابط دوطرف در تمام حوزه های سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی گسترش پیدا کند.

وی بر تمایل هند برای سرمایه گذاری در بندر آزاد چابهار تاکید کرد و گفت: توسعه بندر، توسعه خطوط کشتیرانی و گسترش ارتباط بندر با سرزمین های مورد نظر، سه عنصر اصلی توسعه تجارت در بنادر است.

سفیر هند در ایران همچنین احداث خط ریلی چابهار به میلک را نقطه آغازی برای ارتباط بیش از پیش ایران با هند دانست و افزود: این خط ریلی می تواند موجبات گسترش ارتباط دو کشور را در زمینه های گوناگون با یکدیگر فراهم سازد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.