گاهي با يک دروغ در زندگي اعتماد در بين افراد خانواده از بين مي رود و باعث ناراحتي اطرافيان مي شود.


مظلومي روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: همه افراد مي دانند که دروغ اعتماد را از بين مي برد و با دروغ گفتن به عزيزانمان آينده آنها و رابطه شان را به خطر مي اندازيم و همچنين وقتي به همسرتان دروغي گفته باشيد ديگر باور کردن حرفهايتان براي او سخت و دشوار خواهد شد.
وي ادامه داد: بعضي از دروغ ها به زندگي صدمه جبران ناپذيري وارد مي کند و زندگي را به سوي نابودي مي کشاند.
بعضي از دروغ ها فرد را در زندگي زير بار جواب درست مي برد و باعث مي شود از جواب دادن به آن طفره برود و رابطه ها غيرقابل اصلاح شود.
اين روانشناس افزود: بازسازي اعتماد رابطه کاري بسيار دشواري است و همه روابط قابل اصلاح نيستند و ساختن دوباره اعتماد نيازمند زمان، صداقت و ثبات قدم و همچنين موقعيت است.
گاهي لازم نيست که همه مسائل را براي طرف مقابلتان توضيح دهيد اما اگر توضيح داديد بهتر است به او واقعيت را بگوييم تا اينکه به دروغمان ادامه دهم.
اين روانشناسان يادآور شد در بعضي از مواقع عده اي طاقت شنيدن حرف راست و صادقانه را ندارند به همين دليل است که طرف مقابلشان يا به او دروغ مي گويند يا از جواب دادن طفره مي روند.
اين روانشناس افزود: وقتي به خاطر دروغ از همسرتان مي خواهيد که شما را ببخشد بدترين کار اين است که به دروغ به او بگوييد و او را ناراحت و از خود برنجانيد. دروغ گفتن پنهان کردن حقيقت پيچاندن آن کمکي به اصلاح رابطه نمي کند و حتي ممکن است اوضاع را از اين هم که هست بدتر کند.
با دروغ گفتن زندگي را به پايان خط نرسانيد و به خود و ديگران صدمه نزنيد./
گزارش از مينا افسريان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار