مدير اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيكشهر گفت:منطقه تفريحي و گردشگري گرگان از توابع بخش مركزي نيكشهر با آب و هواي بهاري و مناظر سرسبز و زيبا يكي از مناطق جذاب و ديدني جنوب سيستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، خيرالنساء اميري اظهار کرد: این منطقه ۲۷ كيلومتری در مسير رودخانه اي با آب روان و دو طرف مزارع كشاورزي قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه خانه هاي روستا بصورت پلكاني است ، افزود: اين منطقه بيش از ۱۰ پارچه آبادي دارد و مردم اين روستاها به دامداري و كشاورزي مشغول هستند.

مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيكشهر گفت: آب و هواي اين روستاها نسبت به ساير نقاط شهرستان سردتر و به همين دليل به گرگان مشهور است.

وي اظهار داشت: در اين منطقه گردشگري انواع محصولات كشاورزي سردسيري از جمله سيب درختي، انگور، انار، انجير رشد مي كند.

امیری با بیان این مطلب که ارتفاع اين منطقه از سطح دريا در بلند ترين نقطه ۱۳۷۸ متر و كوههاي بلند آن ادامه بلندترين ارتفاعات شهرستان يعني كوههاي آهوران است، ادامه داد: گرگان يكي از مناطقي است كه همه ساله در فصل زمستان برف و باران طبيعت آن را بسيار زيبا مي كند.

گفتنی است ،منطقه گرگان در فاصله ۶۸ كيلومتري شمال نيكشهر و دهستان مهبان از توابع بخش مركزي با گستره ۲۰۰ هكتار و جمعيتي بالغ بر ۲۲۰ خانوار واقع شده است./ز

برچسب ها: گرگان ، نیکشهر ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.