محمود ياوري اگر در فوتبال ايران از بالاترين سابقه برخوردار نباشد جزو با سابقه هاي اين رشته محسوب مي شود

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ محمود یاوری دوم اردیبهشت در شهر اصفهان به دنیا آمد او فوتبال را از سال 1338 آغاز کرد و دوره ی جوانی خود را در تیم شاهین اصفهان سپری کرد و در سال 1341 دوران حرفه ای بازیکنی را در پست  مدافع تیم شاهین اصفهان آغاز کرد.

 وی پس از دو سال از این تیم جدا شد و در سال 1343 به باشگاه پاس تهران آمد و 5 سال هم در این باشگاه به توپ زنی پرداخت.



 محمود یاوری در خلال سال های 1346 تا 1348 در تیم ملی ایران  هم شرکت کرد و در سه بازی رسمی این تیم  حضور داشت.

 محمود یاوری در سال 1356 سرمربی تیم ملی جوانان  فوتبال کشور شد ودر سال 1357  حضور در تیم ملی  ب و تیم  ملی امید را تجربه  نمود.

وی در سال 1363 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و در 6 بازی که تیم ملی  ایران را هدایت کرد در هر 6  بازی پیروز شد.



طی سالهای 1370 و 1371  به مربیگری مجدد در تیم ملی جوانان رسید و در سال 1384  هم مدیر تیم ملی  فوتبال جوانان شده است.

در سال 1362 بهروز صحابه محمود یاوری 44 ساله را به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد در تابستان 1363 تیم ملی به رهبری محمود یاوری در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت های آسیا شرکت کرد اما وقتی  نصراله سجادی به جای بهروز صحابه رئیس فدراسیون فوتبال شد یاوری از مسئولیت سرمربی که خود در تیم ملی کنار رفت.


 محمود یاوری به صورت رسمی مربی گری خود را در سال 1348 آغاز کرد و سابقه ی مربی گری  در تیم های  باشگاهی مثل سپاهان، ذوب آهن ، فجر سپاسی، برق شیراز ، شاهین بوشهر، تراکتور سازی تبریز،  ابومسلم مشهد،  صبای قم، استقلال اهواز، پاس ، استیل آذین،  راه آهن و مس کرمان را در کارنامه ی خود ثبت کرده است و اخیرا با استعفای پیروانی  ازتیم فجر سپاسی شیراز مسئولان این باشگاه  با محمود یاوری قرار داد  بستند و سکان هدایت این  تیم را به او سپردند./آق
برچسب ها: یاوری ، مربی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.