ريیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام شیوع ويروس کرونادر بخشی از شهرهای عربستان و نگرانی‌ خادمان بهداشت و درمان حج و زیارت گفت:حجاج مراقب گرمازدگی و ویروس کرونا باشند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ریاض با بیان اینکه به علت نزدیک‌شدن ایام حج به تابستان، معضل گرمازدگی زائران به یکی از نگرانی‌های پزشکان بدل شده است، گفت: به زائران توصیه شده که اگر بیماری زمینه‌ای همچون فشارخون، دیابت یا بیماری قلبی دارند، اعمال خود را صبح‌ها تا قبل از ساعت 10 انجام دهند و اعمال مستحبی را نیز به بعد از ساعت پنج عصر موکول کنند.
 
وی با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس در بخشی از شهرهای عربستان، یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی خادمان بهداشت و درمان حج و زیارت است، گفت: کرونا ویروس نشانه‌هایی به مانند سرماخوردگی دارد و به همان شکل (سرماخوردگی) به یکدیگر منتقل می‌شود. به همین دلیل زائرانی که علائمی مانند سرماخوردگی دارند، باید به پزشک هتل مراجعه کرده و ضمن استفاده از ماسک و خودداری از دست دادن و روبوسی، بیشتر در هتل استراحت کنند.
 
به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، کرونا ویروسی واکسن ندارد و این ویروس موجب عفونت شدید تنفسی می‌شود.
 
ریاض افزود: پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر علاوه بر حضور در بیمارستان‌های ثابت در مکه و مدینه، آماده درمان زائران در مطب‌های سیار و صحرایی در منطقه عرفات و منا نیز هستند. /ل
برچسب ها: حجاج ، مکه ، بیمارستان ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار