عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: قطعا هیچ ملتی حاضر به پذیرش حکومت جنایتکاران بر رأس كشور خود نیست و حکومت مشروع بشار اسد را بهتر از دیگران می‌دانند و هرگز حاضر به پذيرش چنین حکومت تروریستی به عنوان جایگزین بشار اسد نيستند.

"اسدالله بادامچیان" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انجام مذاکرات ژنو 2 و نقش ایران در صورت حضور در این مذاکرات اظهار داشت: جنایات تروریست‌های تحت حمایت آمریکا شبیه به جنایت رژیم صهیونیستی است و در این میان ملت سوریه هستند که به عنوان تصمیم گیرنده اصلی می‌توانند به ایفای نقش در رابطه با تعیین سرنوشت خود بپردازند.

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تعیین سرنوشت کشور سوریه از نظر ملت آن تمام شده است، گفت: قطعا هیچ ملتی حاضر به پذیرش حکومت جنایتکاران بر رأس كشور خود نیست و حکومت مشروع بشار اسد را بهتر از دیگران می‌دانند و هرگز حاضر به پذيرش چنین حکومت تروریستی به عنوان جایگزین بشار اسد نيستند.

این فعال سیاسی با بيان اينكه بشار اسد جایش از نظر ملت سوري محکم است، گفت: مردم و حتی مخالفان می‌دانند که حکومت اسد بسیار بهتر از سایرین است و در حال حاضر عدم دخالت بیگانگان و خروج تروریست‌ها از کشور سوریه اصلی‌ترین مسئله‌ای است که مردم و دولت سوریه خواهان آن هستند.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حمايت‌هاي شیوخ عرب از جنایات تروریستی سوري به عنوان عملي ناپسند بیان داشت: انجام مذاکرات بین‌المللی به منظور تعیین سرنوشت سوریه با استفاده از تحلیل‌های سیاسی مختلف به نوعی عقب افتادن ماجرا است و هیچ تغییری را در وضع موجود نمی‌دهد و بلکه به ضرر غرب هم تمام خواهد شد.

بادامچیان با بیان اینکه صحنه سوریه برای ملت‌های مسلمان صحنه بسیار موثری است، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که اگر آمریکایی‌ها برسر کار بیایند این منطقه به هیچ وجه روی خوش به خود نخواهد دید لذا همه باید سیاست‌های مستقل خود را دنبال کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انجام مذاکرات بین‌المللی طبعا موثر خواهد بود، گفت: نظر ملت سوریه در انتخاب بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور خود بسیار تأثیرگذار تر و مهم‌تر از انجام مذاکرات بین‌المللی است چرا که آنها سعی دارند با راندن تروریست‌ها از خود میان دولت و ملت یک پیوند برقرار کنند.

گفتني است در بیانیه ژنو که در سی‌ام ژوئن ۲۰۱۲ صادر شد، تلاش شده بود تا راهکاری دیپلماتیک برای بحران سوریه یافت شود؛ این بیانیه از سوی آمریکا، روسیه، کشورهای اروپایی و همچنین عراق و ترکیه ‌تأیید شد و این در حالی است که ایران به این کنفرانس دعوت نشده بود. 

روسیه و آمریکا در ماه می سال جاری با برگزاری کنفرانس دیگری در ژنو با عنوان «ژنو ۲» موافقت کردند تا زمینه اجرایی شدن توافق سال گذشته را فراهم کنند؛ بنا بر ‌بیانیه ژنو، باید مقدمات شکل‌گیری یک دولت انتقالی در سوریه ایجاد شود؛ با این حال، این بیانیه درباره امکان ماندن بشار اسد در قدرت سکوت کرده است.

بر پایه این توافقنامه، دولت انتقالی یادشده باید با همکاری مشترک دولت دمشق و گروه‌های اپوزیسیون تشکیل شود و این در حالی است که ایالات متحده با ارائه تفسیری متفاوت از آن، امکان بقای اسد در قدرت را رد می‌کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار