نماینده مردم شازند در مجلس خواستار توسعه متوازن در همه شهرستان‌های استان شد.

 

قاسم عزیزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اشاره به انتخاب استاندار جدید استان مرکزی گفت: توسعه باید در استان به صورت متوازن رخ دهد و باید از نگاه سلیقه‌ای به امر توسعه شهرستان‌ها پرهیز شود.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مشکلاتی که شهرستان شازند با آن مواجه است، مشکل بیکاری جوانان و بالا بودن نرخ بیکاری است که ضروری است این معضل را با چاره‌اندیشی برطرف کرد.

عزیزی افزود: در حال حاضر بسیاری از واحدها و کارخانجات موجود در شهرهای مختلف استان کمتر از ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند، در حالی که با رفع مشکلات نقدینگیاین واحدها می‌توان بخشی از مشکل اشتغال را برطرف کرد.

وی توجه در به کارگیری نیروهای بومی، تامین آب شرب شهرستان‌ها، جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی شازند توسط پالایشگاه و پتروشیمی و برنامه‌ریزی به منظور تغذیه آب دشت شازند را از دیگر خواسته‌های خود از استاندار جدید استان مرکزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: برخورداری شهرستان‌ها از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، توجه به بخش درمان استان و تلاش در راستای احداث و تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان ولی عصر(عج) اراک، جذب پزشکان متخصص در بیمارستان‌های شهرهای مختلف به منظور جلوگیری از تردد بیماران در بیمارستان مرکز استان و تعامل با نمایندگان از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه استاندار جدید قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی کارخانه قند شازند گفت: متاسفانه کارخانه قند شازند در سال 89 به دلیل برخی مشکلات نقدینگی تعطیل شد که با توجه به نقش این کارخانه در حل مشکل بیکاری و کیفیت بالای قند شازند، راه‌اندازی مجدد این کارخانه ضروری است./س

برچسب ها: توسعه ، متوازن ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.