نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد در گذشته قطب صنایع غذایی کشور بود اما متاسفانه امروز در وضعیتی قرار دارد که دیگر توان رقابت با سایر استان ها را ندارد و این صنعت به تدریج در خراسان رضوی تضعیف شده است.

«نصرالله پژمانفر» در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ادامه داد: با تلاش و درایت یخش خصوصی مشهد به قطب صنایع غذایی کشور تبدیل شده بود اما متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که در سال های اخیر شاهد آن بودیم بخش صنعت و تولید کشور دچار آسیب فراوان شده است و اکنون به جایی رسیده ایم که شاهد نزدیک شدن صنعت غذای استا به وضعیت نامناسب هستیم.

وی بیان کرد: این موضوع منجر به کاهش صادرات محصولات غذایی از استان شده است در حالی که این پتانسیل در استان وجود دارد که از طریق آن درآمدهای سرشار ارزی را نصیب کشور کند اما متاسفانه نه تنها نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم بلکه در حال از دست دادن بازارهای هدف به ویژه در بخش غذاهای حلال هستیم.

پژمانفر افزود: با توجه به مشکلات صنعت و اقتصاد کشور موضوعی که دائم در مجلس در حال پیگیری است این است که پتانسیل های استان ها نباید تضعیف شود.

وی خواستار حمایت ویژه وزارت صنایع، بانک ها و سایر نهادهای ذی ربط از این صنایع شد و تاکید کرد: اخذ مالیات های هنگفت از فعالان صنعت غذا و افزایش هرساله هزینه های بیمه کارکنان از سوی سازمان تامین اجتماعی نیز از دیگر موانعی است که بر سر راه توسعه این صنعت وجود دارد این درحالی است که در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا مالیات بر تولید به منظور حمایت از تولیدکننده حذف می شود و دولت ها بیشتر هزینه های بیمه کارگران بخش خصوصی را پرداخت می کنند.

شایان ذکر است دومین همایش ملی روز جهانی غذا با حضور مسئولان کشوری و سفیران کشورهای خارجی به همت پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، 22 مهر ماه امسال در مشهد برگزار می شود.


برچسب ها: نماینده ، مردم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.