رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز به کار دانشگاه علمی راهبردی سازمان با 70 نفر داوطلب که گزینش شده اند در آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ در مراسم هفته ایمنی در برابر زلزله که با حضور مدیر سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی دیگر از فعالان در این عرصه در سالن کنفرانس مدیریت بحران منطقه 6 برگزار شد.

عزیزالله رجب زاده رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: از هیجدهم تا 24 مهر ماه هفته کاهش اثرات سوانح طبیعی نام گذاری کرده اند که همه ساله اقداماتی در این هفته انجام می شود و بیشتر برنامه ها در راستای کاهش مخاطرات و مروری بر کلیه برنامه هایی که در سال انجام شده است می شود.

وی در خصوص اینکه در این هفته برنامه هایی در این زمینه مد نظر گرفته شده است گفت: برگزاری نمایشگاهی با رویکردی بلایای طبیعی، 248 مانور در مناطق و نواحی شهر تهران، آمادگی سازمانهای تخصصی، برگزاری جلسات فوق العاده به منظور تعامل فی ما بین اعضا و برگزاری 22 گردهمایی در محلات و مناطق شهر تهران از جمله برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.

رجب زاده با اشاره به نام گذاری روزهای این هفته اظهار داشت:
شنبه: مدیریت بحران ، همزیستی با طبیعت، راهبردی کاهش خسارات
یکشنبه: مدیریت بحران، نظارت، قانون گرایی، هشدار و پیش بینی
دوشنبه:مدیریت بحران، استاندارد و مقاوم سازی، پژوهش و فن آوری های نوین
سه شنبه: مدیریت بحران، آمادگی و هماهنگی دستگاههای مسئول و مشارکت های مردمی
چهارشنبه: مدیریت بحران، بیمه حوادث طبیعی و باز توانی آسیب دیدگان
پنج شنبه:مدیریت بحران، رسانه مسئول ،جامعه ایمن و جمعه: مدیریت بحران، آموزش خانواده، عواطف انسانی و ارزشهای اسلامی نام گذاری شده است.

وی بیان داشت: 101 پایگاه مدیریت بحران در شهر تهران راه‌اندازی شده است که از این تعداد 22 پایگاه ویژه، 4 پایگاه ستاد‌های معین استان‌ها و بقیه پایگاه‌های چند منظوره در نواحی شهر تهران هستند.

وی در خصوص پناه جویی از آسیب دیدگان در موقع حوادث از ایجاد 11 سایت اسکان موقت در پارکهای شهر تهران خبر داد و گفت: در راستای تداوم سازی آسیب دیدگان 11 سایت با امکانات مختلف در پارکهای شهر تهران که شامل چیتگر، سرخ حصار ، خرگوش دره، فتح ، جانبازان و غیر ه ایجاد شده است.

عزیز الله نجف زاده در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان خاطر نشان کرد: ایجاد گروههای مردمی، آموزش مدیریت بحران در مساجد، برگزاری مانورهای سراسری در طول سال، ایجاد هماهنگی با 80 سازمان و نهاد تخصصی، تهیه اقلام و امداد و نجات و انتشار فصل نامه در هر ماه و ایجاد دانشگاه علمی و راهبردی از جمله اقدامات این سازمان است. /
برچسب ها: پارک ، دانشگاه ، راهبردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار