دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به پیشنهاد زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس توسط رئیس جمهور گفت: اگر نظام تعلیم و تربیت متکی بر پرسشگری باشد؛ خود به خود زمینه‌ساز مطالعه می‌شود.

   به گزارش خبرنگار اجتماعی  باشگاه خبرنگاران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه در جمع مسئولان این تشکل دانش ‎ آموزی با بیان این مطلب گفت: نظام تعلیم و تربیتی که بر اساس یک کتاب و جزوه درسی شکل گرفته باشد، نمی ‎ تواند دانش ‎ آموز را به سوی منابع غیر درسی و اطلاعاتی رهنمون سازد.  
وی با بیان اینکه سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور پایین است، افزود: این مسئله نیز مانند بسیاری از مشکلات فرهنگی دیگر تک ‎ بعدی نبوده و عوامل بسیاری در آن نقش دارند و برای رفع این مشکل باید به تقویت کتابخانه‌های کشور بپردازیم؛ زیرا کمبودهای اقتصادی و توزیع ناعادلانۀ کتابها، سبب ضعف کتابخانه ‎ های مدارس شده است.  
علامتی خانواده را عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین،  طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی نقش به‌سزایی در تقویت عادت مطالعه در دانش‌آموزان دارد.  
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان در ادامه با اشاره به اینکه بعد از خانواده در هر جامعه ‎ ای، اشاعه فرهنگ کتابخوانی بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان در مدرسه با کتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک کنند و به مطالعه خو بگیرد. در تمام دوران زندگی از کتاب دست نمی ‎ کشد.  
وی در پایان با بیان اینکه عرصه کتاب نیازمند یک حرکت جدی است، خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی امری مهم و ضروری، که ملازم پیشرفت در هر کشوری است.  
 
 

برچسب ها: دانش ، مدرسه ، زنگ ، انشائ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار