با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی مدیران ارشد ملی و استانی مطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری و مطالعات طرح تفصیلی محور شمال آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در آیین رونمایی از این مطالعات گفت: این مطالعات برای معرفی دقیق و همه جانبه توانمندی‌ها و امکانات گردشگری استان برای ارائه به سرمایه‌گذاران و راهنمایی آنها انجام گرفته است.

تراب محمدی مطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری شمال استان را از مصوبات دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور سابق خواند و گفت: این طرح با هدف شناخت اولویت‌ها و تعیین میزان توانمندی مناطق نمونه گردشگری شمال استان برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی توسعه مناطق میان اندام و کمتر توسعه یافته آذربایجان شرقی را از دیگر اهداف انجام این طرح مطالعاتی خواند و گفت: طی این مطالعات مناطق نمونه گردشگری واجد شرایط برای واگذاری به سرمایه‌گذاران مشخص شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به شهرستان های محور شمالی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شمال استان مشتمل بر هفت شهرستان کلیبر، جلفا، اهر، هریس، ورزقان، خداآفرین و هوراند مجموعا دارای 14 منطقه نمونه گردشگری است.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مطالعات میزان برگشت سرمایه بسیار بالا بوده و سرمایه‌گذاری در این مناطق برای بخش خصوصی مقرون به صرفه است.

وی همچنین با اشاره به دیگر مطالعات رونمایی شده در این مراسم، تصریح کرد: در مطالعات طرح تفصیلی محور شمال استان، 170 نقطه برای سرمایه‌گذاری در گردشگری شمال استان شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: این نقاط قابل سرمایه‌گذاری شناسایی شده، مناطق نمونه گردشگری، روستاهای هدف، کمپ‌ها، مراکز اقامتی، بازارچه‌های صنایع دستی، اکو موزه‌ها، اکو کمپ‌ها و مراکز خدماتی را شامل می‌شوند که با فراهم آمدن زیر ساخت ها آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران هستند.

محمدی مهندسان مشاور نقش و سیمای شارستان را مجری طرح مطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری شمال استان و شرکت مهندسان مشاور بافت بهستان را مجری مطالعات طرح تفصیلی گردشگری محور شمالی استان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان های محور شمالی استان سبقه طبیعت گردی دارند، مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری این محور به عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری گردشگری آذربایجان‌شرقی فرصت خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران هستند/س

برچسب ها: صنایع ، دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.