به گزارش
گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛« گيتي توانا» با تشريح فعاليت هاي روز ملي صادرات با اعلام اين خبر، افزود : براي انتخاب مجدد شركت هاي كه سال گذشته نمونه و ممتاز شده بودند؛ صادركنندگاني مي توانند در فرايند انتخاب صادركننده نمونه حضور داشته باشند كه حداقل صادراتشان در سال گذشته نسبت به امسال 10 درصد رشد داشته باشد.
به گفته توانا ؛ مهمترين معيارهاي انتخاب صادركننده نمونه علاوه برميزان حجم صادراتي شركت ها در سال گذشته مواردي نظير تعداد بازارهاي كه شركت ها كالاهايشان را صادر كرده اند همچنين ميزان نفوذآنها در بازارهاي هدف جديد و ميزان ماندگاريشان در بازارهاي هدف طي سال گذشته است.
مديركل دفتر امور بنگاه ها سازمان توسعه تجارت تصريح كرد : كسب گواهي نامه هاي بين المللي و استانداردهاي كيفي شركت هاي صادركننده ، ميزان بازاريابي شركت ها و ثبت برند كالاي صادركننده درسايركشورها ، از ديگر شاخص هاي انتخاب صادركنندگان سال 92 است.
توانا خاطر نشان كرد: شركت هاي كه بيشترين امتياز را در گروه كالايي كسب مي كنند به عنوان صادركننده نمونه معرفي مي شوند و شركت هاي كه در پنج سال گذشته توانسته باشند عنوان صادركننده نمونه را كسب كنند، در دوره ششم اگر امتياز لازم را كسب كنند به عنوان صادركننده ممتاز معرفي مي شود.
وي در پايان به چاپ كتاب صادركنندگان نمونه همچون سنوات گذشته در روز ملي صادرات اشاره كرد.
انتهاي پيام/