امام جمعه مشهد گفت: امروز مایه تاسف است که برخی از انقلاب و انقلابی بودن خسته شده‌اند و به امام این نسبت را می‌دهند که موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند که این مسئله قطعا با سیره امام خمینی (ره) سازگار نیست.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت ا... سید احمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به آخرین روز هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: مردم باید با بی حجابی مبارزه کنند. البته آنجایی که یک نیروی فاسد بخواهد مقاومت کند باید جریان نظام و نیروی انتظامی وارد شود و با آن مقابله کند.

وی با اشاره به ایام برگزاری حج تمتع نیز گفت: در حال حاضر عده ای از مومنان در مکه مکرمه هستند و شما هم توفیق حضور در سرزمین و حرم امامی که زیارتش با هزار حج برابراست را پیدا کردید.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی حج ابراهیمی است که با ابتکار امام راحل (ره) حج با پیدایش حج ابراهیمی دارای تحول شد و از جریان تحجر آن موقع حج اسلامی خارج شد.

به گفته آیت ا... علم الهدی امام خمینی (ره) همواره برائت از مشرکان را به عنوان یکی از اصولی اساسی حج در نظر می‌گرفتند و امروز مایه تاسف است که برخی از انقلاب و انقلابی بودن خسته شده‌اند و به امام این نسبت را می‌دهند که موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند که این مسئله قطعا با سیره امام خمینی (ره) سازگار نیست.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند این است که ما به دولت و رئیس جمهور اعتماد داریم. آنها وابسته به نظام و انقلاب هستند و به آنچه که مصلحت ببینند اعتماد داریم.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر امروز دولت جدید مصلحت را در این می‌بیند که برخی از مشکلات را از طریق ظرفیت‌های دیپلماسی حل کند باید عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب نیز با این مسئله مخالف نیستند، البته اگر دولت در این مسیر نیز موفق نشود به معنای این نبوده که آنها مورد اعتماد نظام نیستند.

آیت ا... علم الهدی با اشاره به اینکه آمریکا یک دنیای دیگر است و ما 60 سال از این گرگ در کشور تجربه داریم افزود: وزرای قبلی وارد عرصه شدند و هروقت آنها روی خوش به آمریکایی ها نشان دادند آنها به شکل حیوانی برخورد کردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آمریکا از همان ابتدا با جرم و جنایت وارد کشور ما شده است. مصدق رابطه آمریکا را بر قرار کرد به این دلیل که نفت را از انگلستان بگیرد و به واسطه یکی دو سال آمریکایی ها به او از پشت خنجر زدند و سپس کودتای 28 مرداد را راه انداختند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در دولت‌های مختلف برنامه‌هایی در راستای منافع آمریکا در ایران انجام شد، بیان کرد: در سال 69 و در زمان دولت کارگزاران دو برنامه در راستای منافع آمریکا انجام شد، در جنگ خلیج فارس دولت وقت اعلام بی‌طرفی کرده و راه را برای حضور آمریکایی‌ها در عراق و کویت فراهم کرد، همچنین در همین سال عده‌ای از گروگان‌های آمریکایی از سوی ایران و توسط حزب‌الله آزاد شدند اما در مقابل این 2 کار حیاتی آمریکایی‌ها طالبان را در افغانستان مستقر کردند و سبب مرگ دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف شدند.

آیت ا.. علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت اصلاحات در مورد رابطه با آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در سال 81 دولت اصلاحات زمینه ورود آمریکا به افغانستان را فراهم کرد، البته بهانه آمریکایی‌ها برای حضور در افغانستان سرکوب طالبان و القاعده بود، اما دیدیم که از سوی رئیس‌جمهور وقت آمریکا یعنی جرج‌بوش ایران به عنوان محور شرارت معرفی شد.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: در سال 82 نیز نامه‌ای از طرف دولت اصلاحات برای حل برخی از مسائل تحویل آمریکایی‌ها شد اما آنها نه تنها به این نامه توجهی نکردند بلکه تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دادند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اتفاقات دولت دهم نیز تصریح کرد: همچنین در سال 89 رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌ای به رئیس‌جمهور برزیل و نخست‌وزیر ترکیه نوشت تا آن را به ایران تحویل دهند و در این نامه قید شده بود که ایرانی‌ها می‌توانند در مقابل تحویل اورانیوم غنی‌سازی شده از سوی خود به کشورهای جهان سوم، اورانیوم 20 درصد را از آژانس تحویل بگیرند اما بلافاصله رئیس‌جمهور آمریکا این نامه را انکار کرد، هرچند محتوای این نامه توسط رئیس‌جمهور برزیل فاش شد.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند تا زمانی که اسرائیل را به رسمیت نشناسید و دست از حمایت فلسطین برندارید نمی‌توانیم با ایران توافقی داشته باشیم و در این شرایط بهترین راهکار این است که براساس آموزه‌های رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات به ظرفیت‌های داخلی خود تکیه کنیم./س

برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.