جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بر اساس هماهنگیهای صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش امسال یک میلیون دانش آموز به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در مراسم افتتاحیه اردوگاه پيامبر اعظم (ص) ويژه راهيان نور در منطقه عملياتي مارد در ۲۰ كيلومتری آبادان با اشاره به آغاز اعزام کاروانهای راهیان نور دانش آموزی از هفدهم مهر ماه جاری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار ميليون و ۸۰۰ هزار زائر از مناطق عملياتی پنج استان کشور بازدید کردند.

وی پیش بینی کرد که این رقم تا پایان سال به بيش از شش ميليون نفر برسد.

سردار فضلی اظهار کرد: تمامی بسترهای لازم برای استقبال از کاروانهای راهیان نور توسط دو هزار نيروی بسيجی و سپاهی آموزش ديده مهیا شده است.

افتتاح اردوگاه پيامبر اعظم (ص) استان هرمزگان

همچنین در مراسمی با حضور  جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امام جمعه بندرعباس و جمعی از مسئولان استانی و محلی اردوگاه پيامبر اعظم (ص) ويژه راهيان نور در منطقه عملياتی مارد واقع در ۲۰ كيلومتری آبادان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز کار ساخت این اردوگاه با شش هزار متر مربع زيربنا از سال 1390 توسط سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و كمک استانداری و ادارات این استان در محل مذکور آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

این اردوگاه دارای یک درمانگاه مجهز،۷۱ چشمه سرويس بهداشتی، ۳۰ چشمه حمام ، نمازخانه، سالن غذاخوری و آشپزخانه است که برای احداث آن تاکنون 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

ظرفیت اردوگاه پیامبر اعظم(ص) يک هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله نخست است.

امام جمعه بندرعباس در اين آيين از روحيه ايثار و شهادت به عنوان رمز پيروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نام برد.

آيت الله غلامعلی نعيم آبادی ضمن تاکید بر گسترش حركت فرهنگی راهيان نور افزود: باید زمینه اعزام کاروانهای بیشتری از سطح کشور مهیا شود.

وی اظهار کرد: حركت فرهنگی كاروانهای راهيان نور در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: آشنایی نسلهای فعلی با ارزشها و آرمانهای والای شهدا و پیوند نسل قبلی با فعلی از نتایج خوب حرکت کاروانهای راهیان نور است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.