مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هر سال همزمان با مهرماه بزرگترین عملیات منظم، متمرکز و مکانیزه کشاورزی ایران در برداشت نیشکر از مزارع نیشکر خوزستان آغاز و تا پایان فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛نسيم صادقي در حاشيه آغاز عمليات برداشت نيشكر در خوزستان اظهار كرد: امسال در شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی و هفت واحد زیر مجموعه آن در سطح 62 هزار هکتار زراعت نیشکر، مجموعا چهار میلیون و 750 هزار تن نیشکر برداشت خواهد شد که پیش بینی می شود از این میزان نیشکر بيش از470 هزار تن شکر تولید شود و همچون سالیان گذشته این شرکت در رتبه بزرگترین تولیدکننده شکر ایران قرار بگیرد.

وي افزود: روش برداشت نیشکر در شرکت توسعه نیشکر مکانیزه و عمدتا سبز بوده وبا استفاده از دروگر نیشکر (هاروستر) انجام می شود.

صادقي تصريح كرد: شیوه آبیاری نیز در مزارع توسعه نیشکر به شیوه هیدروفلوم بوده و راندمان آبیاری در توسعه نیشکر بالای 50 درصد است در حالی که راندمان آبیاری در کشاورزی کشور به طور میانگین بین 30 تا 35 درصد می باشد.

وي عنوان كرد: درمجموع پیش بینی می شود امسال در کل استان خوزستان حدود 650 هزار تن شکر در واحدهای نیشکری استان تولید شود و استان خوزستان 60درصد تولید شکر تولیدی کشور را به خود اختصاص دهد.

صادقي ادامه داد: واحدهای نیشکری استان خوزستان شامل 7 واحد کشت و صنعت زیر مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کشت و صنعت کارون و هفت تپه می باشند و امروز برداشت در واحد کشت و صنعت نیشکر دهخدا به عنوان نخستین واحد نیشکری آغاز شد.

کریمی زند، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دهخدا نیز در زمينه عمليات برداشت نيشكر گفت: این کشت و صنعت به عنوان آغازکننده برداشت نیشکر، یک میلیون تن نیشکر تولید خواهد کرد و از این میزان 100 هزار تن شکر خام تولید می کند. این شرکت در حال حاضر 9835 هکتار سطح قابل برداشت دارد. اين کشت و صنعت در 25 کیلومتری شمال شهر اهواز واقع است و ظرفیت اشتغال 2183 نفر را در خود ایجاد کرده است.
انتهاي پيام/ز
برچسب ها: برداشت ، نیشکر ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.