وزیر امور خارجه ترکیه بر ادامه تلاش برای عادی سازی روابط کشورش و ارمنستان تاکید کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون تی آر تی ترکیه ؛ احمد داوداوغلو دیروز در سوئیس گفت:‌ تلاش می کنیم با اندیشه های جدید و سازنده تر در روند عادی سازی روابط را با ارمنستان گام های بیشتری برداریم.

وزیر امور خارجه ترکیه دیروز پس از دیدار با دیدیه بورکالته وزیر امور خارجه سوئیس در گفتگو با خبرنگاران رسانه های ترکیه گفت : ترکیه به عادی سازی روابط با ارمنستان بسیار اهمیت می دهد اما برای پایدار بودن روابط باید برخی مسائل قفقاز از جمله مسئله قره باغ کوهستانی حل شود و ارمنستان به اشغال خاک جمهوری آذربایجان پایان دهد.وی با اشاره به اینکه موافقتنامه عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان 4 سال پیش در سویس امضا شد ، گفت : من از تلاش های صادقانه سوئیس برای کمک به عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان قدردانی می کنم. 

داوداوغلو گفت : در دیدار با وزیر امور خارجه سوئیس گفتگوهای فراگیری انجام دادیم. سوئیس درباره ارتقاء سطح روابط با ترکیه به سطح روابط راهبردی کاملا مصمم است. وی گفت : ما امروز تصمیم گرفتیم چارچوب جدیدی را برای ارتقاء سطح روابط و همکاری های راهبردی میان دو کشور تدوین کنیم. 

وزیر امور خارجه ترکیه گفت :‌ ما در ماه های آینده در این جهت تلاش خواهیم کرد و در سفر وزیر امور خارجه سوئیس به ترکیه نیز درباره طرح عملیاتی دو ساله گفتگو و توافق خواهیم کرد. داوداوغلو گفت :‌ من و وزیر امور خارجه سوئیس به صورت مفصل درباره مسئله سوریه گفتگو کردیم. من در دو ماه اخیر دوباره به سوئیس سفر کردم. این سفرها با مسئله پناهجویان سوری نیز مرتبط است. 

وی گفت : مقامات سوئیس از کمک های انسان دوستانه ترکیه به پناهجویان تقدیر و بر آمادگی کشورشان برای همکاری با ترکیه تاکید می کنند. وزیر امور خارجه ترکیه گفت : ما درباره برگزاری کنفرانس ژنو 2 و مسئله انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه به صورت مفصل رایزنی کردیم اما در این گفتگوها بیش از همه درباره موضوع کمک های انسان دوستانه تبادل نظر کردیم. ما از این پس در این زمینه بیشتر همکاری خواهیم کرد.
برچسب ها: ترکیه ، ارمنستان ، اوغلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار