شرکت های دانش بنیان خواستار حمایت همه جانبه دولت هستند

یکی از تولید کنندگان نانو الیاف گفت: قوانین و محدودیت ها در زمینه واردات و صادرات کار را برای شرکت های داخلی سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، یکی از مسئولین شرکت های پلیمری که در جشنواره فناوری نانو با محصولات نانو الیاف شرکت کرده بود گفت: زمینه ی فعالیت شرکت ما که یک شرکت دانش بنیان است خودرو، لوله و اتصالات و محصولات زیست تخریب پذیر است.

وی تصریح کرد: نانو الیاف جزء مواد اولیه موکت و ورزش است، در گذشته از پلی آمید استفاده می شد اما در حال حاضر از پلی پلین استفاده می کنیم،به انضمام افزودنی ها در مقیاس نانو و خاصیت رنگ پذیری آنرا بالا برده ایم.

این محصول کاملاً ایرانی و در زمینه صرفه جویی اقتصادی رسیده ایم  ما نیاز به حمایت های دولت داریم چهار سال پیش طرحی در مجلس مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تصویب شد اما عملاً کاری انجام نشده ما در این زمینه جزء 10 کشور اول دنیا هستیم باید تسهیلات و امکانات برای این شرکت ها در نظر گرفته شود بخصوص در زمینه واردات و صادرات یکسری قوانین و بوروکراسی های دست و پاگیر هست که باید برداشته شود و خواستار اعطای تسهیلاتی برای خرید ماشین آلات هستیم.

وی افزود: معضل دیگر این است که ما مواد خام اولیه را بصورت نقد از پالایشگاه می خریم و پس از کامپاند آنرا بصورت مواد اولیه ای به دیگر شرکت ها می فروشیم برای شرکت مثل ما که در حجم بالا تولیدات داریم سخت است که نقد بخریم و سه ماهه می فروشیم و نیازمند حمایت های همه جانبه دولت هستیم./ع2

برچسب ها: دانش ، قوانین ، نانو ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار