در سه سال گذشته آمار انسانهایی که مواد غذایی مورد نیاز خود را از صلیب سرخ دریافت کرده اند در 22 کشور اروپایی حدود 75 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) حدود ۴۳ میلیون اروپایی مواد غذایی کافی برای خوردن ندارند و اروپا در سایه بحران اقتصادی با بدترین بحران انسانی شصت سال اخیر مواجه است.بر اساس گزارش منتشر شده توسط فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) که در ژنو منتشر شده است،  حدود 43 میلیون اروپایی به اندازه کافی مواد غذایی برای خوردن ندارند و همواره تعداد بیشتری از اروپاییان به کمک نیاز داشته و 120 میلیون نفر از آنها در معرض خطر فقر قرار دارند.
این گزارش که همچنین با استناد به آمار ارائه شده از طرف اداره آمار اروپا، "یورو استات" تهیه شده است، به بررسی تاثیرات انسانی بحران اقتصادی پرداخته است.
بر اساس این گزارش در سه سال گذشته آمار افرادی که مواد خوراکی مورد نیاز خود را از صلیب سرخ جهانی گرفته اند در سراسر اروپا و در بیست و دو کشور این اتحادیه حدود 75 درصد افزایش داشته است. 18 میلیون نفر از آنها نیز از اتحادیه اروپا کمکهای مورد نیاز برای زندگی را دریافت می کرده اند.
در این گزارش همچنین آمده است که شهروندان اروپایی بخصوص در زمینه بهداشت و سلامتی شدیدا صرفه جویی می کنند. در این میان افزایش نیاز به حمایتهای روانی برای افرادی که به بیماریهای افسردگی و دیگر بیماریهای روانی مبتلا هستند قابل توجه است.
بر اساس این گزارش در 17 کشور اروپایی حدود یک پنجم جمعیت فقیر وجود دارد. به گفته "بکل گلتا" دبیر کل  (IFRC)، اروپا با بدترین بحران انسانی شصت سال اخیر مواجه است. زندگی میلیونها  شهروند اروپایی در پنج سال اخیر نابود شده و شرایط روز به روز بدتر می شود.  
برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار