دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت:انتخابات کمیته ملی المپیک بلافاصله بعد از انتخابات وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بهرام افشارزاده در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: خوشبختانه توانستیم در سومین  دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی دوم شویم و اگر از همین حالا برای بازی های بعد برنامه ریزی نکنیم موفق نخواهیم بود.

وی افزود:اگر وزنه برداران در بازی های همبستگی اسلامی حضور پیدا می کردند بدون شک به رتبه اول دست پیدا می کردیم.علت عدم حضور این تیم در این بازی ها مسابقاتی بود که در پیش داشتند  و آمادگی لازم برای این بازی ها را در خود نمی دیدند.

افشارزاده بیان داشت:در دور قبل ما با 10 مدال طلا چهارم شدیم و امسال با تلاشی که داشتیم به نایب قهرمانی رسیدیم.

وی در خصوص تعداد کم تیم های حاضر در بازی های همبستگی عنوان داشت:ما هم مشکلات مالی داشتیم و هم سعی کردیم تا تیم هایی را به این بازی ببریم که از مدال آوری آنها مطمئنیم.

دبیر کمیته ملی المپیک ادامه داد:تیم های ما نیز تیم های اول رشته هایشان نبودند.والیبال با تیم دوم و سوم خود آمده بود،در تکواندو فقط یک نفر با تجربه بود.در تبیر اندازی با کمان و کاراته هم وضعیت به همین صورت بود و نمی دانم برخی چطور از حضور تیم های اول در این مسابقات صحبت می کنندکه صحت ندارد.

وی تصریح کرد:با توجه به شرکت تیم های مختلف در مسابقات متعدد جلسات مختلفی را پیش از این بازی ها با روسای فدراسیون ها داشتیم و با توجه به موجودیت های مختلف تصمیم گرفته شد چه تیم هایی شرکت داده شوند.

وی در مورد اختلافات در فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد:متاسفیم که قهرمانان المپیک خارج از سیستم فدراسیون وزنه برداری فعالیت می کنندو رضا زاده باید این اختلافات را مدیریت کرده و به آن خاتمه بدهد.حیف است که قهرمانان المپیک از فضای خود دور باشند.

وی ادامه داد:در کشتی فرنگی نیز مشکلاتی دیده شد که با توجه به انتخابهای جدید این مشکلات نیز کم میشود.باید هرچه زودتر وضعیت فدراسیونها مشخص شود.زمانی نداریم و باید برنامه ریزی ها از همین حالا عملی شود.

افشارزاده تصریح کرد:فضایی که با آمدن صالحی امری در ورزش ایجاد شده است فضای خوبی است و نفرات انتخاب شده حاصل تفکرات خوب وی است.

هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم

وی درباره زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: هیچ مشکلی نداریم، کمیته ملی المپیک نیز اعلام کرده هر زمان که بخواهیم می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و به محض اینکه انتخابات وزارت ورزش انجام شود انتخابات کمیته هم برگزار خواهد شد.

افشارزاده ادامه داد:با حضور صالحی امیری در وزارت ورزش و شناختی که او نسبت به مشکلات فدارسیون‌ها داردتمام مشکلات نیز به زودی حل خواهد شد .همچنین دکتر نوبخت نیز استنباط خوبی از مشکلات و کمبودهای فدراسیونها دارد.

وی تاکید کرد: امسال برای سال آینده 180 میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده ایم و اگر این مبلغ به ما نرسد افتخارات گذشته را کسب نخواهیم کرد.

فدراسیون تنیس در کسب کرسی بین المللی موفق عمل کرد

وی در مورد کرسی های جهانی گفت:در درجه اول روسای فدراسیونها باید برای کسب کرسی بین المللی تلاش کنند. باید افرادی که شناخت خوبی از مجامع بین المللی دارند در مسابقات مختلف برده شوند تا بیشتر شناخته شوند.این افراد باید آگاهی و توانایی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد:به عنوان مثال فدراسیون تنیس خوب کار کرد و توانست 6 تا 7 کرسی از آن خود کند.شایسته خوب عمل کرد و این فعالیتها باید متداوم باشد.ما می توانیم در شورای المپیک آسیا نیز فعالیت خوبی داشته باشیم.در رشته هایی که در دنیا مطرحیم حق ماست که در مجامع بین المللی شرکت کنیم البته باید بینایی و سعه صدر داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:امیدوارم انتخابات فدراسیون ها هرچه سریع تر انجام شود و ما نیز انتخابات کمیته را برگزار کنیم و از همه رسانه هایی که مارا در بازی های همبستگی حمایت کردند تشکر می کنم.

پايان پيام/متن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار