پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران- شاخه کرمان و همایش سرطان های شایع در جراحی در کرمان در حال برگزاریست .

دکتر کرامت یوسفی ، دبیر اجرایی جامعه جراحان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت: در این همایش با حضور جامعه جراحان کرمان ، پزشکان متخصص ، فوق تخصص ، پزشکان عمومی ، پیرا پزشکان ، مامایی و پرستاران، سرطانها مورد بررسی قرار میگیرند.

وی افزود : در این همایش علاوه بر بحث و بررسی در زمینه بیماران سرطانی و روشهای تشخیص ، پیشگیری و درمان ، مسائل و مشکلات بیماران سرطانی و آخرین روشهای جراحی این بیماران مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دکتر یوسفی تصریح کرد :تشخیص به موقع سرطان ها در كاهش هزینه های خانواده و كاهش مشكلات روحی و روانی در افراد موثر است.

دکتر محمد رضا لشکری زاده دبیر علمی همایش نیز ،هدف از برگزاری این همایش را غربالگری ، تشخیص و آگاهی در زمینه درمان و کنترل پس از درمان عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش زمینه ای را فراهم کند تا جامعه پزشکی بتواند با آگاهی کافی علمی و با ایجاد الگوی صحیح درمانی و رفتاری در ارتقاء سطح کیفی زندگی بیماران سرطانی گام موثری برداشته ودر درمان بیماران سرطانی نقش واقعی خود را ایفا کند .

وی سرطان گوارش را جزو شایع ترین سرطانها در استان کرمان عنوان کرد و عوامل محیطی ،ژنتیکی ،نوع تغذیه، استرس ،مصرف دخانیات ،عوامل عفونی ،بعضی ویروسها و اشعه های محیطی را از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان برشمرد.

دکتر باقر بحرینی ،عضو هیئت مدیره جامعه جراحان شاخه کرمان هم ،تشخیص و درمان به موقع سرطان را مهمترین کار برای جلوگیری از مرگ و میر دانست و افزود : جراحی زودرس از هزینه ها و پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و در بسیاری موارد درمان قطعی بیماری است.

وی گفت : البته درمان های کمکی نیز قبل و بعد از جراحی بسته به نوع سرطان مثل شیمی درمانی و رادیو تراپی می تواند در روند بهبودی بیماران کمک موثری داشته باشد.

این همایش از 17 مهر آغاز شده است و سه روز ادامه دارد ./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.