پژوهشگران ، به تازگی دریافته اند که کودکان و نوجوانان در فصل های خاصی از سال خواب بهتری دارند .

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،  خواب مناسب برای رشد کودکان اهمیت بسیاری دارد و اختلال در آن می تواند اثرات جبران ناپذیری به سلامت روح و جسم کودک وارد کند.

 گفتنی است:  بر اساس مطالعات انجام شده، فرکانس تنفس در خواب در فصول بهار و زمستان افزایش می یابد.

 بررسی ها نشان می دهند،  آسم و آلرژی ها رابطه ای به بر هم خوردن اختلالات خواب ندارند و بیشتر در اثر بروز ویروس در بدن به وجود می آیند تحقیقات دانشمندان نشان می دهند،  تنفس خواب در کودکان در ماه های سرد بدتر می شود اما این اتفاق ربطی به درگیر شدن با آسم یا آلرژی ندارد.

 اختلالات خواب از جمله اپنه انسدادی تنفسی می تواند باعث تضعیف خواب و کاهش اکسیژن و افزایش سطح دی اکسید کربن در جریان خون کودک شود و تنها این مشکل مخصوص بزرگسالان نیست و در مورد  کودکان نیز می توان رخ دهد.

 آپنه ی تنفسی در کودکان باعث کاهش رشد،  بروز بیماری های قلبی و عروقی و مشکلات عصبی به همراه کاهش عملکرد در مدرسه و افت رشد مهارت های گفتاری و رفتاری در آنها می شود.

 دانشمندان در ادامه ی تحقیقات خود دریافته اند که عفونت های ویروسی که در کودکی بسیار شایع است و در طول ماه های سرد بیشتر زمینه ی بروز دارد، علت اصلی مشکلات تنفسی کودکان در خواب است.

پزشکان با استفاده از تست تنفس می توانند بروز مشکلات تنفسی را در هنگام خواب در کودکان تشخیص دهند و درمان های مناسب را برای آنها انجام دهند./ح

برچسب ها: خواب ، آلرژی ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار