نيروهاي ارتش عراق موفق شدند با منهدم کردن سه مخفيگاه تروريستهاي داعش در شمال عراق، 42 تن از آنها را دستگير و هفت تن را به هلاکت برسانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ نيروهاي امنيتي عراق سه پناهگاه تروريست هاي موسوم به دولت اسلامي عراق و شام(داعش) را منهدم و 42 تروريست را دستگير کردند که دو تن از فرماندهان اين گروهک تروريستي در ميان دستگير شدگان هستند. اين در حالي است که يک منبع امنيتي عراقي از وجود يک پايگاه آموزشي متعلق به القاعده در خاک عربستان در کنار مرز عراق پرده برداشت، که با نظارت مستقيم بندر بن سلطان فعاليت مي کند.

ناديه العبيدي گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت نيروهاي مشترک عراق موفق شدند سه پناهگاه تروريستهاي موسوم به داعش را منهدم و 42 تن از عناصر آنها را بازداشت کنند و 7 تن از آنها را به هلاکت برسانند. پليس مرکزي موصل در جريان درگيري با يک گروه تروريستي در منطقه شورا توانست هفت تن از آنها را به هلاکت برساند و هفت تن ديگر را بازداشت کند اين در حالي است که نيروهاي امنيت مشترک عراق هم 33 تروريست را در سه مخفيگاه آنها در شمال منطقه تکريت که به طور کامل تخريب شد، بازداشت کردند. در اين حال، لشکر  نيروهاي واکنش سريع و گشت هاي آبي پليس و هوانيروز عراق توانستند يک انبار بزرگ سلاح و مهمات را در منطقه الفارسيه کشف و ضبط و دو تن از فرماندهان سازمان هاي تروريستي را که در انفجار منازل مردم و کوچانيدن آنها نقش داشتند بازداشت کنند. 

در همين رابطه، يک منبع عراقي از وجود پايگاههاي آموزشي عناصر القاعده در خاک عربستان در نزديک مرزهاي عراق پرده برداشت که به نظر مي رسد متعلق به ارتش عربستان است در حالي که تروريست ها با نظارت مستقيم بندر بن سلطان مزدور در اين پايگاه ها براي اجراي  عمليات جنايتکارانه در خاک عراق آموزش مي بينند.

عدنان الشمحاني عضو کميته امنيت و دفاع در مجلس عراق گفت: «بندر و غيربندر و شيوخ خليج فارس، کارمندان و مزدوران آمريکا و رژيم صهيونيستي هستند. براي همه آشکار است که طرح در نظر گرفته شده براي منطقه، تجزيه و چند پاره کردن آن است مي توانيم بگوييم اين طرحي آمريکايي است و گرنه اين افراد بي ارزش جرئت اجراي طرح اين چنيني را در اين منطقه  بسيار مهم که همه جهان به آن نيازمند هستند، ندارند».

گزارشگر شبکه در ادامه افزود تروريست هاي موسوم به دولت اسلامي عراق و شام در سلسله جناياتشان عليه بشريت، اقدام به تخريب 18 باب منزل متعلق به بستگان و خانواده هاي پليس و ارتش در استان کرکوک کردند که برخي از آنها مسکوني و برخي ديگر در دست ساخت بود.
برچسب ها: عراق ، بازداشت ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار