منابع طبيعي و محيط زيست براي حفاظت و صيانت از منابع ملي همكاري و مساعدت می کنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس بر لزوم همكاري و مساعدت منابع طبيعي و محيط زيست براي حفاظت و صيانت از منابع ملي تاكيد كرد و گفت: بايد حاكميت و اقتدار منابع طبيعي را حفظ كرد تا بتوان به نجات دشت برم و هفت برم و تالاب پريشان اميدوار بود.

حسين علي ابراهيمي كارنامي افزود: انسجام و هماهنگي در اقدامات و فعاليتهاي ميان دو نهاد بسيار سازنده است.
وی بیان کرد: همكاري تنگاتنگ اين دو نهاد نيازمند برنامه‌ريزي فرابخشي و دوسويه است.
وي در ادامه در خصوص پيشنهاد الحاق و ادغام موضوع خشكيدگي جنگلهاي دشت برم به كميته استاني طرح مديريت جامع تالاب پريشان به صورت مستقل گفت : هر چند اين موضوع به صورت جداگانه اي در دستور كار قرار گرفته است اما با تمام توان تلاش خواهيم كرد تا با همكاري مستمر با نيروهاي يگان حفاظت دو دستگاه مشكلات موجود در دشت برم نيز مرتفع شود.
وي افزود: منابع طبيعي و محيط زيست درد هاي مشتركي دارند و با قاطعيت مي توان بر اين موضوع صحه گذاشت كه با پيگيري مي توانند آن را درمان كنند.
مدير كل حفاظت محيط زيست فارس بیان کرد: صيانت و حفاظت از منابع ملي بويژه در مكان هاي داراي معارض از اهميت ويژه اي برخوردار است و بر اين اساس است كه معتقديم كار در منابع طبيعي و محيط زيست مي بايست عملياتي باشد.
ابراهيمي كارنامي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست دست همه محافظان طبيعت را به گرمي مي فشارد و از ارائه راهكارهاي اساسي براي تحقق توسعه پايدار استقبال مي كند ما همگي سربازان منابع ملي و انفال الهي هستيم و كليه مسئولان در هر پست و مقامي كه هستند بايد بدانند كه استفاده پايدار و بهينه از ثروت هاي خدادادي محيط زيست و منابع طبيعي به نفع همه است.
حمزه ولوي معاون فني حفاظت محيط زيست فارس نيز به اشتراك گذاشتن فعاليتهاي اجرايي و مطالعاتي و نيز همكاري در امر پايش جنگلها با استفاده از توان نيروهاي حفاظتي دو دستگاه تا رسيدن به نتايج مطلوب را از جمله حمايتهاي بيش از پيش سازمان حفاظت محيط زيست استان عنوان كرد.
وی افزود: براي بررسي بيشتر مشكلات بويژه خشكيدگي درختان بلوط مي توان با استفاده از روشها و مهارتهاي تازه به نتايج بسيار خوبي دست يافت.
سيد كاظم بردبار مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس نيز ضمن بيان چالش‌ها و موانع ساختاري و قانوني موجود در خصوص روابط و اهرم هاي قانوني محيط زيست و منابع طبيعي در راستاي تحقق اهداف اين دو نهاد بیان کرد: كار در عرصه منابع طبيعي با توجه به كاستي ها و تخريب هاي صورت گرفته بسيار سخت و دشوار است و به راحتي امكان پذير نيست.

وي افزود: محيط زيست و منابع طبيعي همواره در معرض تهديد، تخريب و تجاوز افراد، نهادها و سازمانهاي مختلف بوده است، هنوز نه تنها عموم مردم بلكه برخي مسئولان نيز به اهميت و ارزش محيط زيست و ميراث طبيعي كم توجه اند ضرورتي كه كارشناسان و دلسوزان محيط زيست و منابع طبيعي بارها بارها از آن ياد كرده اند.
بردبار با تاكيد بر نگاه واقع بينانه مسئولان به منابع طبيعي گفت: مرگ تدريجي اكوسيستم هاي طبيعي از جمله خشك شدن درياچه پريشان اتفاق كوچكي نيست چرا كه با اين روند زنجيره اكوسيستم قطع خواهد شد.
وي با بيان اينكه راس سوم مثلث طبيعت در كنار اضلاع محيط زيست و منابع طبيعي اهرم هاي قانوني دولت است ادامه داد: مي بايست نگاه اجتماعي دولت به منابع طبيعي رويكردي گروه كاري متشكل از كارشناسان و صاحبنظران هر دو دستگاه در خصوص زمينه‌هاي كاري مشترك ميان دو نهاد با شناسايي خلاءها و موانع قانوني موجود جهت مديريت بهتر و جامع منابع طبيعي و محيط زيست، تشكيل و در جلسات بعدي مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد./س

برچسب ها: تلاش ، نجات ، دشت برم ، پریشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.