معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد با نكوداشت شاعر شوريده حال، وحشي بافقي، گفت: كمال‌الدين محمد وحشي بافقي، شاعري است كه شعر و شخصيت او بر قله فرهنگ و ادب ايران زمين مي‌درخشد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

غلامحسين دشتي، اظهار داشت: شاعران و اديبان در عرصه علم و ادب پيشتاز هستند و افتخاري براي كشور اسلامي ايران به شمار مي روند و وحشي بافقي نيز از جمله اين افتخارات است.

وي افزود: ايران اسلامي به نام ادبيان و دانشمنداني در عرصه شعر و ادب مزين شده و ايران و ايراني به داشتن چنين افرادي در تاريخ فرهنگ و ادب و هنر خود مي‌بالد.

دشتي تصريح كرد: با وجود انديشمندان و شعرايي نظير وحشي بافقي، حافظ، سعدي و ...، آينده فرهنگ و ادب دنيا از آن ماست.

معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد با بيان اينكه وحشي بافقي افتخاري بزرگ براي مردم بافق است، افزود: اين شاعر شوريده حال بافقي، سهمي بزرگ در درخشش ادبيات ايران دارد و با برگزاري اين كنگره، شايد بتوان بخشي از تلاش‌ هاي اين شاعر را ستود.

دشتي يادآور شد: شاعري نظير وحشي بافقي براي هميشه در حافظه تاريخي مردمان بافق خواهد ماند و با برگزاري چنين مراسم هايي بايد وحشي، شعر و يادش را براي نسل هاي آينده نيز زنده نگه داشت.

وي حضور و استقبال مهماناني اديب، انديشمند و شاعر از سراسر كشور را نشانه اهميت وحشي بافقي و ميزان شناخت ادباي كشور از اين شاعر نامي دانست و گفت: اين حضور به طور قطع بيانگر شكوه كنگره و شكوه تاريخ و تمدن ايران اسلامي است.

دشتي تاكيد كرد: امثال وحشي بافقي براي شعر پارسي ارزشمند هستند و برگزاري چند كنگره و همايش براي انتقال ارزش ‌هاي فرهنگي، مبتني بر اسلام كافي نيست و بايد استمرار داشته باشد.

اصالت در شعر وحشي بافقي موج مي زند

دبير علمي اين كنگره نيز در اين مراسم شعر وحشي بافقي را بي بديل خواند و افزود: وحشي در اشعارش ضمن شوريدگي و شيدايي، براي عشق اصالت و ارزش قائل شده و همين اصالت است كه مردم را به شعر او علاقمند كرده است.

مهدي ملك ثابت عنوان كرد: نفوذ شعر وحشي بافقي در دلها عميق است و شور و شيدايي او در كلمات نغز و نوآورانه به مخاطب منتقل مي شود.

وي با بيان اينكه وحشي بافقي ضمن بيان حالات عاشقي و شيدايي، بر مذهب و دين نيز پايبند بوده است، افزود: همين ويژگي ها وحشي را براي مردم بافق و همه ادبا و انديشمندان ادب فارسي دوست داشتني كرده است.

ملك ثابت در بخش ديگري از سخنان خود از ارسال 400 مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه اين كنگره خبر داد و يادآور شد: 40 مقاله در اين كنگره طي دو روز ارائه مي شود و 300 مقاله نيز به چاپ رسيده است./س

 
برچسب ها: وحشی ، بافقی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.