توانبخشي حرفه اي در كشورمان نيازمند سازماندهي مجدد با ايده هاي نو است.

دكتر محمد كمالي، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: توانبخشي نه تنها براي افراد داراي معلوليت ارايه مي شود بلكه براي مبتلايان به بيماري هاي مزمن كه با نوعي ناتواني مواجه هستند ارايه مي شود و ضرورتي اجتناب ناپذير از زندگي روزمره افراد به خصوص سالمندان شده است. 

وي گفت: با اين حال به عنوان نامطلوب ترين موضوع مرتبط با توانبخشي، مي توان از فراموشي توانبخشي حرفه اي به شكل كلاسيك در كشورمان نام برد. 

وي تصريح كرد: در روند پيش آمده شاهد هستيم كه رشد بيكاري، عدم التزام قانوني براي حمايت از اشتغال افراد داراي معلوليت، بالا رفتن شديد هزينه هاي ايجاد اشتغال، عدم توانايي افراد داراي معلوليت براي رقابت با افراد عادي و مفهوم و عملكرد توانبخشي حرفه اي را در سازمان هاي مسئول به فراموشي سپرده است. 

كمالي اظهار كرد: توانبخشي حرفه اي در كشورمان نيازمند سازماندهي مجدد و با ايده هاي نو است، استفاده از خلاقيت هاي كارآفرينان داراي معلوليت و غيرمعلول و به كارگيري روند كلاسيك توانبخشي حرفه اي با ادغام شيوه هاي نوين و استفاده از فناوري هاي نوين مي تواند زمينه سازگار مجدد توانبخشي حرفه اي در ايران باشد. /ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار