استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گرایش سرمایه به سمت بازارهای واسطه گری و خدمات غیرضروری اقتصاد را بیمار کرده است.

علی اصغر عنابستانی، در مراسم روز جهانی استاندارد افزود: در سال های اخیر افزایش فعالیت های واسطه گری، جایگزین افزایش بهره وری و رونق بخش تولید شده است.
وی، درادامه با انتقاد ازسیستم مالیاتی اظهار داشت: این سیستم شفاف نیست و به واحدهایی که بهره وری بیشتری دارند، مالیات بیشتری تحمیل می کند.
عنابستانی، ضعف بانک های تخصصی را از دیگر مشکلات فرآوری واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد و گفت: وثیقه و ضمانت های مضاعف از مسائل عدیده ای بانکی است که تولیدکنندگان را برای دریافت وام با مشکل مواجه کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در برخی موارد دولت و بروکراسی های دولتی و اداری مانعی برای تولید است.
علی اصغر عنابستانی گفت: تحریم های اخیر نشان داد که نظام مالی و بانکی کشور به مبادلات بین المللی وابسته است و وابستگی اقتصاد به دلار درسال 90، کشور را در مقابل نوسانات ارزی بی دفاع کرد، به گونه ای که اثرات نامطلوب آن تا سال 91 نیز کاملا مشهود بود.
وی تصریح کرد: اعمال تحریم ها بر کشور ناشی از تضاد ذاتی جهان بینی دولت جهموری اسلامی و دولت های لیبرال غربی است و به آسانی تحریم ها از کشور برداشته نمی شود.
عنابستانی اظهار داشت: بر این اساس باید به دنبال افزایش بهره وری، تولید تکنولوژی ، استفاده از تولیدات داخلی و کمک به صنایع بود تا از اثرات مخرب تحریم ها بر اقتصاد داخلی کاسته شود.
 در این مراسم تولید کنندگان برتر استان چهارمحال و بختیاری در زمینه رعایت استاندارد تجلیل شدند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.