بناي مقبره امامزاده صيفار شهرستان ورزقان همزمان با هفته گردشگري به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در مراسم بهره برداري از اين پروژه اظهار داشت: نوسازي و تجهيز ساختمان اين امامزاده از سال گذشته آغاز شده بود كه امروز با اتمام مراحل، شاهد بهره برداري از آن هستيم.

محمدي بناي امامزاده صيفار را آجري و بدون مناره اعلام كرد و گفت: ساختمان اين امامزاده در 120 متر مربع نوسازي شده است.

وي با اشاره به اعتباريك ميليارد ريالي هزينه شده براي تجهيز و نوسازي اين ساختمان اظهار داشت: فضاهاي وضوخانه و سرويس هاي بهداشتي جداگانه جهت رفاه حال گردشگران و زائران در اين مجموعه راه اندازي شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با بيان اينكه امامزاده صيفار در روستايي به همين نام از توابع شهرستان ورزقان واقع شده است، افزود: ورزقان يكي از پرجاذبه ترين شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي است كه طبيعت بكر، آب و هواي مساعد و مجموعه اي از آثار تاريخي و مذهبي را توامان دارد.

محمدي با تاكيد بر اينكه توسعه گردشگري مذهبي در ورزقان با توجه به وجود پنج امامزاده در اين شهرستان انجام گرفته است، يادآور شد: روستاهاي خوش آب و هواي ورزقان شامل آستمال، صيفاروكرويق داراي امامزاده هستند.

وي تجديد بناي اين امامزاده ها و ساخت مجتمع هاي رفاهي و خدماتي در مجاورت آنها را در راستاي توسعه گردشگري مذهبي شهرستان ورزقان عنوان كرد.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه يكي از اولويت هاي هميشگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و استان توجه و تاكيد بر گردشگري فرهنگي بوده، توجه به گردشگري مذهبي به عنوان يكي از مهمترين گرايش هاي گردشگري فرهنگي در آذربايجان شرقي همواره مورد توجه قرار گرفته است.

محمدي همچنين با اشاره به عدالت در توزيع اعتبارات اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در تمامي شهرستان ها، اظهار داشت: شهرستان ورزقان تا چند سال پيش عليرغم داشته هاي فرهنگي و طبيعي اش چندان مورد توجه نبود اما امروز شاهديم كه توزيع عادلانه اعتبارات مرمتي و زيرساختي در تمامي شهرستان ها از جمله ورزقان طي چند سال اخير بسيار خوب به نتيجه رسيده است.

فرماندار شهرستان ورزقان نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از خدمات اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مبني بر توجه همه جانبه به جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان، رشد صنعت گردشگري در ورزقان را در طي چند سال اخير چشمگير و ويژه خواند.

محرم فروغي اظهار اميدواري كرد: با تكميل چندين پروژه زير ساختي دولت همچون جاده و راه دسترسي در اين شهرستان و توجه ديگر دستگاه هاي دولتي به اندازه اداره كل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي به صنعت گردشگري ورزقان، شاهد توسعه بيش از پيش اين شهرستان در آينده اي نزديك باشيم.

يادآور مي شود، در مراسم افتتاح پروژه نوسازي ساختمان امامزاده صيفار شهرستان ورزقان، مهندس محمدي مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از اعضاي گروه كاري گردشگري شهرستان ورزقان، فرماندار ورزقان و مديرعامل شركت مس سونگون به دليل خدمات و همكاري هايشان در توسعه گردشگري شهرستان ورزقان تقدير كرد/س

برچسب ها: مقبره ، امامزاده ، ورزقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.