
وی با بیان اینکه پست به عنوان قدیمی ترین ساختار بشری در زمینه ارتباطات نقش ویژهای در توسعه ارتباطات دارد و با توجه به ظرفیتهای بالایی که برای توسعه خدمات پستی در کشور وجود دارد به طور مستمر نسبت به شناسایی و ارزیابی منابع جدید و شیوههای نوین خدمات رسانی به مردم برنامه ریزی و اقدام می کند.
فتاح گفت: شرکت پست جهت اعمال سیاست جامع در زمینه برنامه ریزی، تاسیس، تجهیز، گسترش و بهره برداری واحدهای پستی هماهنگ با آخرین پیشرفتهای تجربی و تکنولوژی ارتباطات و به قصد تامین و تعمیم خدمات پستی در سراسر کشور و مرتبط با سایر کشورهای جهان و اتحادیه جهانی پست فعالیت می کند.
وی با اشاره به فعالیت های اداره کل پست در سال گذشته عنوان کرد: این اداره کل دارای هزار و 622 نقطه تماس با مردم اعم از شهری و روستایی است و در سال گذشته با ایجاد 82 خط مبادله پستی در سطح استان و با بهرهگیری از آخرین تکنولوژی فناوری اطلاعات بیش از 12 میلیون و 500 هزار مرسوله پستی را جابه جا کرده است.
فتاح درخصوص تعداد نقاط تماس واحدهای پستی در استان مرکزی بیان کرد: از مجموع هزار و 622 نقطه تماس ، 382 واحد پستی شهری و روستایی، 605 صندوق پستی و 635 صندوق شخصی است.
فتاح از رشد 8 درصدی مرسولات صادره و رشد 12 درصدی مرسولات وارده به استان در سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه تعداد کل سرویسها وخدمات پستی که در راستای کاهش سفر و مراجعات مردم به دستگاههای دولتی به صورت نیابتی انجام می شود بیش از 80 مورد است خاطرنشان کرد: سرانه مرسولات به ازای هر نفر جمعیت ، 9 مرسوله، وپوشش جمعیتی استان مرکزی به ازای هر واحد پستی 3 هزار و 791 نفر و پوشش مساحتی نیز 77 کیلومتر مربع است.
وی همچنین راه اندازی سرویسهای الکترونیکی و ترکیبی شامل کارت پستال الکترونیکی ، وب آگهی – نیازمندیهای روستا ، پست الکترونیک، راه اندازی پست تلفنی 193 در جهت تسریع قبول و توزیع مرسولات شهرستان اراک با حداقل زمان ممکن و شروع طرح استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد./س