رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: به منظور بررسی راهکارهای علمی در راستای کاهش و توقف پسروی آب دریاچه ارومیه، همایش ملی تاثیرپسروی دریاچه ارومیه برمنابع خاك وآب باحضور متخصصان حوزه آب و خاک مراکز دانشگاهی و مسئولان ذیربط در سی ام مهرماه و اول آبان ماه سال جاری، به مدت دو روز و به میزبانی سازمان جهادکشاورزی استان در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، منیری فر در نشست هماهنگی برگزاری این همایش ملی بابیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین تلاش های درحال تدوام دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی بر این محور استوار است که نتایج حاصله از این همایش بتواند نقش ارزنده ای را در جمع‌بندی نظرات کارشناسی برای حصول به راه‌حل‌های اجرایی نجات دریاچه ارومیه ایفا نماید.

وی با تاکید به این موضوع که تلاش بر این است نتایج علمی حاصله در تغییر الگوی کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه اثربخشی بیشتری داشته باشد افزود: این همایش می تواند اتفاقی ارزشمند بوده و امید میرود با جمع بندی نظرات، راهکارهای قراریافته درفاز اجرایی کاملتر شده و با ضریب موفقیت بیشتری عملیاتی گردد.

دکتر منیری فر ادامه داد: تابحال بیش از یکصد و50 مقاله علمی وتخصصی در این رابطه توسط دبیرخانه همایش دریافت شده وتوسط کارشناسان متخصص وتوانمند درحال بررسی وبخشی از مقالات به صورت کامل وتوسط صاحبان آن در همایش ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، هدف از برپایی این همایش ملی را، استفاده مدیریت یافته و بهینه از توان عملی متخصصان کشوری ذکرکرد و افزود: مقالات تخصصی این همایش، جهت استفاده بهینه از دانش و تجارب کارشناسان زبده دانشگاهی و مراکز علمی کشور در اختیار نهادهای اجتماعی ذیربط قرارخواهد گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.