امریکا قصد دارد بخش عمده ای از کمک های نظامی اش را به مصر به حال تعلیق درآورد. مقامات امریکایی چهارشنبه با اعلام این خبر، علت چنین تصمیمی را سرکوب گسترده طرفداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده توسط دولت حاکم عنوان کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات امریکایی با تأیید گزارش شب گذشته رسانه های امریکا اعلام کردند براساس این تصمیم تحویل سلاح های مهمی همچون بالگردهای آپاچی، هواپیماهای جنگنده F-16 و همچنین تانک های آبرامز M1A1 به تعویق خواهد افتاد.

این مقامات خاطرنشان کردند در شرایط کنونی کمک های امریکا بر تلاش های مبارزه با تروریسم از جمله عملیات در صحرای سینا نزدیک مرز اسرائیل متمرکز خواهد شد و احتمالا ادامه خواهد یافت.

پیش بینی می شود خبر چنین اقدامی اواخر این هفته اعلام شود اما مسئولانی که خواستند هویت شان فاش نشود گفتند واشنگتن از قبل یعنی از زمان کودتای سوم ژوئیه و در ادامه آن سرکوب خونین هواداران اخوان المسلمین، تحویل جنگ افزارهای نظامی گران قیمت را کاملا متوقف کرده است.

یکی از این مسئولان امریکایی گفت در ماههای اخیر هیچ گونه تسلیحاتی به قاهره تحویل نشده است.

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) پس از برکناری مرسی، رزمایش از قبل برنامه ریزی شده با مصر را لغو کرد و تحویل هواپیماهای جنگنده F-16 را به تعویق انداخت.

کاخ سفید تأیید نکرد که میزان این کمک ها را کاهش خواهد داد اما واشنگتن همه این کمک ها را که سالانه به حدود یک و نیم میلیارد دلار می رسد و بخش عمده آن در قالب جنگ افزار و آموزش نظامی است، قطع نخواهد کرد.

"کایتلین هایدن "، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد این گزارش ها که همه کمک های نظامی امریکا را به مصر متوقف می کنیم ، نادرست است.

وی افزود دولت «ظرف روزهای آینده» از طرح هایی درباره مصر رونمایی خواهد کرد اما رئیس جمهور اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل به صراحت اعلام کرد که « ارتباط کمک رسانی امریکا با مصر ادامه خواهد یافت.»

"اوباما "و معاونین وی بارها از دولت مورد حمایت نظامیان در مصر خواسته اند برای احیای حاکمیت دموکراتیک ، انتخابات جدید برگزار کنند اما هنوز موفق نشده است قاهره را متقاعد کند تا رویکردش را تغییر دهد.

در درگیری های یکشنبه میان طرفداران رئیس جمهور برکنار شده مصر با پلیس ، 57 نفر کشته شدند.
برچسب ها: آمریکا ، مصر ، مرسی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار