فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه مسئولان برخی ادارات این شهرستان کار را رها کرده اند، از گزارش یک مورد ابتلا به وبا در بومهن خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛ در سومین نشست شورای اداری شهرستان پردیس که با حضور امام جمعه موقت شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، معاونان فرماندار پردیس و سایر مسئولان شهرستانی در محل همایش های شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار شد، اظهار داشت: اخیراً سه مورد در تهران و یک مورد در شهرستان پردیس ابتلا به بیماری وبا مشاهده و گزارش شده است.

وی ادامه داد: وبا بیماری خطرناک و کشنده ای است و از مسئولان نهادهای مختلف نظیر جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، آب و فاضلاب و ... درخواست می شود تا برای جلوگیری از شیوع این عارضه تلاشی وافر از خود نشان دهند.

بیگدلو اضافه کرد: در این بین اجرای تمهیدات پیشگیرانه در سایه ارائه آموزشهای لازم به مردم می تواند عنصری مثمر شمرده شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهر جدید پردیس در ادامه این نشست به برخی راه های مقابله با بیماری وبا اشاره کرد و گفت: بافت قالب جمعیتی منطقه را اقشار کارگری و همچنین مهاجران تشکیل می دهد.

دکتر زهرا جودی نعمتی ادامه داد: این بیماری از برخی کشورهای همسایه وارد کشورمان شده است؛ طبق نظر کارشناسان امر در صورت رعایت اصول بهداشتی ساده امکان ابتلا به وبا تا حد بسیاری کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: در این میان، اصل مهم تشخیص به موقع بیماری به درمان سریع و همچنین جلوگیری از شیوع آن کمک بسزایی می کند؛ عامل وبا در آبهای سطحی و مواد خوراکی آلوده وجود دارد.

این مسئول افزود: رعایت مسائلی نظیر شستشوی صحیح و مستمر دستها و پاکسازی درست میوه و سبزیجات از آلودگی بویژه در فصول گرم سال راه ساده اما مؤثری در کنترل بیماری وبا است.

انتهاي پيام/ش ش

برچسب ها: وبا ، پردیس ، رودهن ، آبعلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.